Gjest vitea lux Skrevet 16. november 2010 Skrevet 16. november 2010 Er det vanlig å kunne kjenne kjertlene sine under huden? Jeg har hatt noen småe "kuler" på størrelse med en ert på siden av halsen i over 10 år. Og når jeg kjenner/klyper på huden på stort sett hele kroppen, kan jeg kjenne små kuler overalt. Om jeg stryker en finger langs innsiden av låret/lysken, kjenner jeg godt at det er kuler under huden. Det er ihvertfall ikke gjevnt. Skal det kjennes gjevnt når man stryker en finger langs huden? Har vært til ultralyd tidligere, men hun sa bare "jeg ser ingen ting, og kjertlene skal jo være der". Kan det være at hun overså at kjertlene var ekstra store? Har jeg ekstra store kjertler i hele kroppen? Kan man leve i 10 år med dette om det hadde vært en svulst som var årsaken? Takk for svar, hilsen mann 21
KvitKnekt Skrevet 17. november 2010 Skrevet 17. november 2010 Du har nok sikkert lite fettprosent på lårene dine. Det er helt normalt å kjenne små klumper på kroppen. Dette er ikke kjertler (annet enn de du har i halsen sikkert) men bare fettklumper. Som sagt, helt normalt.
Gjest TS Skrevet 17. november 2010 Skrevet 17. november 2010 Takk for svar. Jeg er ganske tynn, så lite fettprosent høres ikke unaturlig ut. Men hvorfor kjennes fettkulene bedre ved lite fettprosent?
KvitKnekt Skrevet 17. november 2010 Skrevet 17. november 2010 Jeg er ingen spesialist... Når du har mye fett på lårene vil klumpene på en måte jevne seg ut og føles mykere. 1
Ravusy Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Mulig det er lymfekjertler du kjenner. Lettest å kjenne de som er like under kjeven ved halsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå