Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kjenner jeg kjertlene mine?

Gjest vitea lux

Anbefalte innlegg

Gjest vitea lux
Skrevet

Er det vanlig å kunne kjenne kjertlene sine under huden? Jeg har hatt noen småe "kuler" på størrelse med en ert på siden av halsen i over 10 år. Og når jeg kjenner/klyper på huden på stort sett hele kroppen, kan jeg kjenne små kuler overalt. Om jeg stryker en finger langs innsiden av låret/lysken, kjenner jeg godt at det er kuler under huden. Det er ihvertfall ikke gjevnt. Skal det kjennes gjevnt når man stryker en finger langs huden?

Har vært til ultralyd tidligere, men hun sa bare "jeg ser ingen ting, og kjertlene skal jo være der".

Kan det være at hun overså at kjertlene var ekstra store? Har jeg ekstra store kjertler i hele kroppen? Kan man leve i 10 år med dette om det hadde vært en svulst som var årsaken?

Takk for svar, hilsen mann 21 :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok sikkert lite fettprosent på lårene dine. Det er helt normalt å kjenne små klumper på kroppen. Dette er ikke kjertler (annet enn de du har i halsen sikkert) men bare fettklumper. Som sagt, helt normalt.

Skrevet

Takk for svar. Jeg er ganske tynn, så lite fettprosent høres ikke unaturlig ut. Men hvorfor kjennes fettkulene bedre ved lite fettprosent?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...