chillpill Skrevet 29. juni 2003 Skrevet 29. juni 2003 I de to siste dagene har jeg hatt problemer med nettverkstilkoblingen. Fra tid til annen detter nettet ned, og det eneste jeg trenger å gjøre for å få nett igjen er å gå på: Start > Innstillinger > Nettverkstilkoblinger > Høyreklikker tilkoblingen > Klikker på Reparer/Repair. De andre pc'ene i nettverket har ikke det samme problemet. Noen som har vært borti lignende problemer? På forhånd takk for svar.
|FSK| Skrevet 30. juni 2003 Skrevet 30. juni 2003 Mener ut ifra det du sier at du har en DHCP-server, tror du må sjekke hvor lenge du leier en ip om gangen fra den.
chillpill Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Skrevet 30. juni 2003 Ser ut som jeg leier ip'en i litt over ett døgn akkurat nå, hvordan kan jeg konfigurere slik at det blir lengre? Btw, jeg har 4000/864 fra NGT med Netopia router.
zuhr Skrevet 30. juni 2003 Skrevet 30. juni 2003 du kan prøve å angi en ip. heller så kan du gå inn på routeren å reservere en fast ip til din lokale pc i nettverket. Da skal det ikke være noe problem!
|FSK| Skrevet 30. juni 2003 Skrevet 30. juni 2003 Det beste er å angi manuell ip ja, har i lengre tid hatt en windows-server i nettverket mitt, og den mistet faktisk ip'en hvert døgn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå