Gå til innhold

BlackBerry 9700/9780, generelle spørsmål før kjøp


BBerry

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Skal kjøpe meg en BlackBerry, heltastatur i nærmeste fremtid, og har en del spørsmål. Håper noen kan hjelpe.

 

Hvilke telefoner er de dyreste/beste? Jeg har sett på bl.a. 9700, og 9780 (men er denne kommet til Norge?)

 

Jeg tror jeg komemr til å bytte abonnement, til et med 500mb datatrafikk. Er det da mulig å laste ned Mini Opera, og hvor mye kan jeg da bruke internett i måneden? Er 500 mb MYE med en BlackBerry f.eks 9700? Da snakker vi kun om generell surfing, lesing av emails osv. Ikke så mye youtube og spotify..

 

Er det vanskelig å skrive med telefonen? (Jeg har ganske store hender).

 

Takker og bukker!

Endret av cyclo
Tittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

500Mb er ganske mye til Blackberry. Sist måned brukte jeg ca 40Mb, og da gikk i ganske mye Facebook sjekking og litt annen surfing (Ps. Spotify er ikke kommet til BB enda).

 

Vet ikke om 9780 finnes i Norge, men Trigcom har den i alle fall ikke inne. Jeg har en 9700 og er grådig fornøyd. Den begynner å bli litt "utdatert" (kom tross i alt i midten av 2008) nå som Torch har kommet, men det kommer jo litt an på smak.

 

Jeg tror det skal gå bra med store hender, BB er tross alt laget for forretningsmenn (og kvinner!). Knappene har en liten vinkel som gjør at det er lett å treffe de riktige knappene.

Lenke til kommentar

Nydelig! Takker!

 

Men et lite annet spørsmål.

 

Pratet med ei jente i dag som sa at man ikke behøver å ha trigcom-abo for å få mesteparten av funksjonene. Hun hadde vanlig djuice-abo, og kunne gjøre alt (så å si) utenom å sende mail tror jeg. Stemmer dette? Jeg har akkurat bestilt meg ludo-abo, kan jeg få muligheter forut det å sende sms og ringe?

Lenke til kommentar

Hvor mye penger Trigcom trenger for at du skal få bestille en 9780 aner jeg ikke, men er det billigere enn hos Expansys blir jeg veldig overasket. Jeg kjøpte en 9700 fra Expansys og det var mye penger å spare, pluss at man får den ulåst.

 

Når det gjelder abonnement er jeg en av mange som mener det er unødvendig å kjøpe en Crackberry uten å anskaffe et abonnment som lar deg utnytte alle funksjoner på telefonen. Ringe og SMS vil fungere utmerket uten abonnement fra Trigcom, men de andre funksjonene vil du ikke få utnyttet.

 

 

EDIT:

Jeg la vist inn link for Expansys UK. Expansys.no gir ingen resultat når jeg søker etter 9780. Om de alikevel kan sende til Norge aner jeg ikke. De har et Norsk nummer man kan ringe; skader ikke å prøve.

Endret av Bilael
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei,

500Mb er ganske mye til Blackberry. Sist måned brukte jeg ca 40Mb, og da gikk i ganske mye Facebook sjekking og litt annen surfing (Ps. Spotify er ikke kommet til BB enda).

 

Vet ikke om 9780 finnes i Norge, men Trigcom har den i alle fall ikke inne. Jeg har en 9700 og er grådig fornøyd. Den begynner å bli litt "utdatert" (kom tross i alt i midten av 2008) nå som Torch har kommet, men det kommer jo litt an på smak.

 

Jeg tror det skal gå bra med store hender, BB er tross alt laget for forretningsmenn (og kvinner!). Knappene har en liten vinkel som gjør at det er lett å treffe de riktige knappene.

 

Eh... 9700 kom høsten 2009..

 

http://www.bgr.com/2009/09/21/blackberry-9700-review-part-1/

 

-X

Lenke til kommentar

Nydelig! Takker!

 

Men et lite annet spørsmål.

 

Pratet med ei jente i dag som sa at man ikke behøver å ha trigcom-abo for å få mesteparten av funksjonene. Hun hadde vanlig djuice-abo, og kunne gjøre alt (så å si) utenom å sende mail tror jeg. Stemmer dette? Jeg har akkurat bestilt meg ludo-abo, kan jeg få muligheter forut det å sende sms og ringe?

 

Hei,

Det er tvilsomt at hun jenta kan bruke GPS, MMS og datatrafikk. Jeg synes ofte det er greit å bruke Google Maps når jeg skal finne frem til et sted i byen. I tillegg bruker jeg det til en app som heter Trapster som sier ifra om trafikkontroller og kø på veiene (mulig det kun er jeg som bruker det). En ting jeg vil påstå er at man aner ikke hva man går glipp av uten å ha prøvd push-mail på en BlackBerry.

 

-X

Lenke til kommentar

En ting jeg vil påstå er at man aner ikke hva man går glipp av uten å ha prøvd push-mail på en BlackBerry.

 

-X

 

AMEN TO THAT!

 

Det er nesten sexy hvor fantastisk den er. Noe som også gjelder for resten av telefonen. Selv om den er dyr er den så absolutt verdt det om man ikke ønsker en multimedia mobil. Det skal mye til for at min neste mobil ikke er en Crackberry. Det er hvertfall sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...