tdipower Skrevet 29. juni 2003 Skrevet 29. juni 2003 Hei På min laptop har jeg kjørt dualboot en god stund nå med win XP og Redhat 9.0. Men jeg liker å forske litt og teste nye ting så jeg la inn Mandrake 9.1. Etter dette starter windows og mandrake men ikke redhat. Sier noe om at den ikke har tilgang til visse områder... men jeg mener at alt skal være riktig utenom bootstringen til redhat. Noen som vet hva denne er? Disken er partisjonert på følgende måte. HDA1 - NTFS med XP HDA3 - /boot HDA4 - / - redhat HDA5 - swap HDA6 - / - mandrake HDA7 - FAT32 - lager Jeg vil helst slippe å legge inn redhat på nytt... men jeg regner med at hvis jeg kjører redhat cd'n fixer den bootloaderen til å funke med redhat, men da uten mandrake... Noen som vet hvordan dette må gjøres? -Fredrik
GNUfan Skrevet 30. juni 2003 Skrevet 30. juni 2003 Hei På min laptop har jeg kjørt dualboot en god stund nå med win XP og Redhat 9.0. Men jeg liker å forske litt og teste nye ting så jeg la inn Mandrake 9.1. Etter dette starter windows og mandrake men ikke redhat. Sier noe om at den ikke har tilgang til visse områder... men jeg mener at alt skal være riktig utenom bootstringen til redhat. Noen som vet hva denne er? Disken er partisjonert på følgende måte. HDA1 - NTFS med XP HDA3 - /boot HDA4 - / - redhat HDA5 - swap HDA6 - / - mandrake HDA7 - FAT32 - lager Jeg vil helst slippe å legge inn redhat på nytt... men jeg regner med at hvis jeg kjører redhat cd'n fixer den bootloaderen til å funke med redhat, men da uten mandrake... Noen som vet hvordan dette må gjøres? -Fredrik Du må editere enten /etc/grub.conf eller /boot/grub/menu.lst (eller /etc/lilo.conf viss du bruker lilo) Disse configfilene er ganske lette å ha med å gjøre, serlig når du har en Mandrake installasjon fra før, cut'n'paste+litt redigering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå