Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vifter går, men absolutt null bilde på skjermen


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kom hjem en dag og pcen som opprinnelig var på var skrudd av. Skrudde på igjen. vifter begunte å suse og lyse, men skjermen reagerer ikke. Skjerm-LEDen blinker som om den var idle. Jeg har prøvd å trykke gjennom source på skjermen, jeg har prøvd andre skjermer og andre ledninger. Til slutt vendte jeg meg mot komponentene i PCen. Det første jeg gjorde var å ta ut en av de to RAM brikkene og prøve dem en og en. Jeg prøvde også en annen brikke jeg hadde. Deretter fant jeg fram et 8600 nvidia skjermkort, fortsatt ikke bilde. Det siste jeg har gjort er å låne PSU av en kompis og bytta ut med min. hjalp fortsatt ikke. Jeg føler at jeg sitter igjen med hovedkortet og CPU. Er det en grei måte å feilsøke disse? Hvis den eneste måten er å bytte de ut og sjekke så har jeg en kompis med et Rampage Extreme hovedkort og en Intel 8600 CPU som jeg kan låne for å sjekke.

 

Hadde reformatert noen dager tidligere så jeg tror ikke det er programvare som har skylden.

 

Det er lys på komponentene og viftene går. Det kommer ingen BIOS-beep, men er ikke helt sikker på om jeg har case-speaker.

 

Hjelp?

 

Komponentene:

- ASUS P5Q Deluxe

- ATI Radeon HD 4870

- OCZ GXs 850W

- 2x 2GB Corsair Dominator

- Intel Core 2 Duo 8500

- Windows Vista Home Premium

- Cooler Master HAF 932 Full-Tower

 

Mvh, Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisann, sjekk om du har noen kondensatorer på hovedkortet nær cpun som buler eller lekker litt brunt mot hovedkortet.

 

mulig de sitter under cpu kjøler( http://images.gfx.no/490/490193/start2.jpg ) de runde aluminumsfargede med rød halvmåne. rundt cpu sokkelen.

 

er ikke bestandig mulig å se noe galt.

 

98% er hovedkortfeil 2 % på cpu . dras opp feilprosent på cpu hvis overklokket, tett kjølevifte til cpu eller lign.

Lenke til kommentar

heisann, sjekk om du har noen kondensatorer på hovedkortet nær cpun som buler eller lekker litt brunt mot hovedkortet.mulig de sitter under cpu kjøler( http://images.gfx.no/490/490193/start2.jpg ) de runde aluminumsfargede med rød halvmåne. rundt cpu sokkelen.er ikke bestandig mulig å se noe galt.98% er hovedkortfeil 2 % på cpu . dras opp feilprosent på cpu hvis overklokket, tett kjølevifte til cpu eller lign.

De kondensatorene så helt fine ut med mine øyne. CPUen har vært overklokket til 4 Ghz men jeg klokka tilbake til standard for noen mnd siden pga jeg fant ut at jeg ikke trengte den ekstra kraften. Vifta (en Asus Triton 81) er veldig full av støv. Som sagt har jeg en kompis med en 8600 CPU som jeg kan prøve med i løpet av dagen hvis du synes jeg burde det.

 

Har du forsøkt en bios reset?

Har ikke prøvd det enda. Er det denne guiden jeg skal følge da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...