Gå til innhold

Ikke fornøyd med briller, heve kjøpet?


abrj

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg har skjeve hornhinner og er langsynt.

Her i begynnelsen av Oktober var jeg derfor hos optikker hos Specsavers for en synstest, og kjøpte meg deretter to par briller til prisen for en.

Men, optikeren var utrolig stressende og masete, og nå har jeg hatt brillene et par uker og er ikke fornøyd. Jeg ser ikke så klart som jeg burde, jeg bestilte ripebehandlede antirefleksglass, men det er masse reflekser og det er vanskelig å få glassene reine.

Sist jeg byttet briller (hos en annen kjede) var jeg fornøyd fra dag 1, og så knallbra.

 

Angrer bittert på at jeg gikk til Specsavers, og vil gjerne heve kjøpet.

 

Er det noen som har noen tips til lovverk osv for å få hevet kjøpet? Er redd de kommer til å prøve seg med ett eller annet dritt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der har man igjen for å prøve å spare litt penger hos kjeder som hevder de har samme kvalitet på sine briller til 100 kroner som dyrere optikeres briller til 2000. Det sier seg selv at kvaliteten er en helt annen (selv om Specsavers prøver å lure folk til å tro noe annet).

 

Hvis du har kjøpt antirefleksbehandlede glass, men allikevel får reflekser, bør det være grunn god nok til å heve kjøpet.

 

Jeg bruker Krogh, som er en av de dyrere optikerne i landet. Men alt av produkter og service jeg har fått der, er topp. Optikerne som undersøker øynene er dyktige og behagelige å være hos også. Jeg betaler gjerne en del ekstra for kvalitet og god service (nei, jeg jobber ikke hos Krogh... jobber ikke i samme bransje heller for den saks skyld).

Lenke til kommentar

Fler tips mottas med takk, gjerne med lovhenvisninger. Selve brillen er ok, men glassene holder ikke mål. Jeg er ikke fornøyd med styrken, det virker ikke som glassene er skikkelig, og heller ikke antirefleksbehandlet (som også skal inneha ripebehandling). Som jeg skrev over virket optikeren veldig stressende og masende når jeg tok testen, og jeg var i utgangspunktet skeptisk.

Endret av abrj
Lenke til kommentar

Jeg har fått feil glass i 2 av 3 briller jeg har kjøpt. Tror ike det har noe med kjeden å gjøre. Hos Brilleland tok det 4 forsøk før de fikk til riktig glass, hos Krogh trengte de 2 og hos Specsavers ingen.

 

Gå til butikken og klag, så skal de fikse dette gratis. Du har jo faktisk fått noe som ikke er som det du bestilte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...