Gå til innhold

Sunn smoothie som passer til trening/slanking?


mantex

Anbefalte innlegg

hallo der.

 

Har seg sånn at jeg skal begynne å trene snart, og forhåpentligvis kunne synge etter beatles neste sommer.

"I'm not now half the man I used to be! (get it? :tease: )

 

anyway. Jeg pleier ikke være så glad i å spise frokost, eller spise etter trening - så da tenkte jeg at det er jo like greit å drikke det jeg trenger. Har sett litt rundt på nettet og sånt etter sunne smoothies, men tenkte jeg kunne spørre her for personlige erfaringer og meninger.

 

Dere som har slanket dere, og som brukte smoothie som "hjelp" (vet det ikke hjelper på den måten.) Åssen lagde dere den?

 

alt av tips taes imot med takk :thumbup:

 

-mantex

Endret av mantex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og lykke til med prosjektet ditt :)

 

Min favorittsmoothie lages slik (passelig til 2 personer)

 

1 banan

2 beger Yoplait dobbeltnull jordbær eller bringebær

...kjøres i hurtigmikser

 

Fyll deretter på ca

 

200 gram frosne jordbær

 

(husk lokk før du kjører på med hurtigmikseren!)

 

Med frosne jorbær blir dette nesten milkshake eller is-aktig. Kjempegodt, og tilnærmet null kalorier!

 

Ferske jordbær går også bra, men det er jo litt vrient å få fatt i gode ferske bær akkurat nå.

Lenke til kommentar

mmm, frister :new_woot: evigheter siden jeg har lagd smoothie sist, så ble ganske skuffa når jeg så hvor dårlig mikser vi hadde. har så vidt plass til en banan når den er oppskjært. :/

 

Går det ann å ta for mye frukt, slik at det faktisk blir usunt? eller er det bare å peise på med de fruktene man har lyst på? uten at det blir for mye kalorier that is. :D

Lenke til kommentar

Går det ann å ta for mye frukt, slik at det faktisk blir usunt? eller er det bare å peise på med de fruktene man har lyst på? uten at det blir for mye kalorier that is. :D

All mat har kalorier. Forskjellen er hvor mye.

 

Det er kalorier i frukt også, disse kommer fortrinnsvis fra karbohydratene (fruktose, fruktsukker).

 

1 gram karbohydrat = 4 kalorier.

 

Eks.1 banan på 100 gram = 83 kalorier som kommer fra 18,1g karbo, 1,1g protein og 0,3g fett.

 

Tenk på kalorier som energi.

 

1 gram protein = 5,6 kalorier (men man regner de som 4 kalorier pga. kroppens måte å ta opp protein på)

1 gram karbohydrat = 4 kalorier.

1 gram fett = 9 kalorier

1 gram alkohol = 7 kalorier.

 

Kroppen bruker energi på å omvandle protein, karbohydrat og fett til energi.

Endret av Cauldron2
Lenke til kommentar

Banan- og pasjonsfruktsmoothie.

Kjør innholdet av to pasjonsfrukt gjennom en sil. Pass på at du skviser det godt gjennom slik at du får ut "all" saften. Deretter tilsetter du en banan, noen spiseskjeer yoghurt, noen isbiter, og kanskje litt honning. Miks med stavmikser, blender, eller hva enn du har. Done.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...