Gå til innhold

Skatt på utenlands valuta-trading


elasticE

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å starte en investeringskonto gjennom firmaet Alpari UK som ligger i Storbritannia. Tenker å begynne med rundt 5000 NOK.

 

Hvordan er det med beskatning av disse pengene? Er det først når jeg overfører pengene til min norske konto at jeg må oppgi beløpet på selvangivelsen?

 

La oss si at kontoen vokser til 15000 på 1 år. Må jeg oppgi det til norske myndigheter, eller er det kun når jeg skal ta ut pengene jeg må oppgi dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom jeg har forstått det riktig, så er det først når du tar ut fortjenesten at du skal skatte.

Legg merke til at jeg sier fortjenesten, fordi du skal ikke skatte av de 5000 du startet med (da du allerede har skattet av disse, vil jeg tro). Dersom du etter 1 år ønsker å ta ut de 15 000, så skal du bare skatte av de 10 000 du har tjent.

Lenke til kommentar

Dersom jeg har forstått det riktig, så er det først når du tar ut fortjenesten at du skal skatte.

Legg merke til at jeg sier fortjenesten, fordi du skal ikke skatte av de 5000 du startet med (da du allerede har skattet av disse, vil jeg tro). Dersom du etter 1 år ønsker å ta ut de 15 000, så skal du bare skatte av de 10 000 du har tjent.

 

Ok, takk for hurtig svar :)

 

Jeg trenger altså ikke bekymre meg for noe, så lenge pengene står på denne investeringskontoen?

 

Grunnen til at jeg bruker dette firmaet, er pga deres tradingplattform, Metatrader. Har testet den såvidt i demo-modus, og synes den virker solid. Gratis er den også.

Lenke til kommentar

Ja. Så lenge du har pengene på konto, kan du investere og reinvestere så mye du vil uten å skatte, så lenge du ikke tar dem ut av kontoen. Praktisk ville det vært veldig vanskelig å skulle skatte av en sum som er i konstant, uforutsigbar, endring. Jeg håper imidlertid at noen kan bekrefte det jeg sier, slik at du kan være helt sikker.

Endret av Trendsetter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...