Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny komplett pc kobler ut skjerm..


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en ca 4 uker gammel stasjonær pc fra komplett.

Den har hele tiden hatt problemer med at den plutselig kobler ut skjermen, slik at jeg må boote for å få kontakt igjen.

Jeg har sjekket at skjermkortet sitter godt i.

 

Har ingen formening om hvorfor dette skjer, men ser at det skjer oftere når jeg skal spille et pc spil som wow/sc2 eller lignende....

 

Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at du har siste driveren, eller om kabel til skjerm er løs et sted.

Finn ut hvilket kort du har, og søk på nettet for å se om dette er et kjent problem. Ring komplett og hør om det er noen råd de har.

 

Siste driver til skjermkort?

 

Har forhørt meg med komplett, men de sier jeg kan sende den inn, så skal de se på det.

Men det tar 2-3 uker, og det er kjedelig å være uten i 2-3 uker, så tenkte sjekke litt her først.

 

Har sjekket om kabel er løs, men den sitter bra.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem på en pc jeg også i forbindelse med wow og noen andre spill. Etter å ha prøvd mer eller mindre alt fra drivere til å bytte ut minne og skjermkort osv endte jeg opp med å bytte ut hovedkortet.

 

Var visst rett og slett en dårlig kombinasjon av chipset/CPU/Minne fordi hovedkortet funker helt fint i en annen pc.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem på en pc jeg også i forbindelse med wow og noen andre spill. Etter å ha prøvd mer eller mindre alt fra drivere til å bytte ut minne og skjermkort osv endte jeg opp med å bytte ut hovedkortet.

 

Var visst rett og slett en dårlig kombinasjon av chipset/CPU/Minne fordi hovedkortet funker helt fint i en annen pc.

 

Det høres kjedelig ut...

 

Når jeg starte pc'en i sikkerhetsmodus så fungerer den fint.

Har oppdatert drivere til skjermkort, men det hjalp ikke.

Frustrasjon!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...