rockrecorder Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Heisann, Skal bygge ny pc til mitt studio. Første prioritet er stabilitet og evne til å gjøre multitracking på lav latency uten at det henger når jeg kjører på et par sultne plugins. Har sett meg ut to alternativer, som også er veldig ulike i pris. Håper noen kan gi meg en for og mot-liste på disse to oppsettene. Oppsett 1: Hovedkort: Gigabyte GA-890FXA-UD5 Prosessor: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition Six Core, 3,2/3,6Ghz Turbo RAM: Corsair Dominator DHX DDR3 1333MHz 16GB Kit w/4x 4GB Grafikkort: Gainward GeForce 210 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0 Med kabinett osv kommer denne pakken på kr. 8.700,- Oppsett 2: Hovedkort: Gigabyte GA-X58A-UD9 XL-ATX Prosessor: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960 Quad Core, 3,2Ghz RAM: Corsair Dominator GT DDR3 1866MHz 12GB Kit w/6x 2GB XMS3 (Finner ingen 16gb oppsett) Grafikkort: ASUS Radeon HD 5450 1GB DDR3 Silent PCI-Express 2.0 Med kab osv. blir kommer denne pakken på kr. 14.500,- Dette er prisen uten disker og PSU, da disse er ganske nye i den "gamle" maskinen. Som sagt, prisdifferansen er monstrøs, og jeg går selvsagt helst for den rimeligste. Men om det er betydelig bedre ytelse og stabilitet i den dyre varianten, er det helt klart verdt det. Dette er hjertet i studioet, og IKKE et sted der jeg vil kutte kostnader på bekostning av kvalitet, stabilitet og ytelse. Håper noen har tid/lyst til å gi meg en seriøs tilbakemelding. På forhånd takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå