Gå til innhold

enkelreise fra tyrkia... ?


kafelia

Anbefalte innlegg

hei! er for tiden i Tyrkia og prøver å finne flybillett hjem nå i oktober.. irriterer meg grønn over at man kan kjøpe siste liten billetter direkte t/r FRA norge for under tusenlappen, men ingen (av de jeg har spurt til nå iallefall) godtar at man bare bruker returen. har vært innom ving og startour sine sider og der har de enkeltbilletter til norge, men kun fra EU/eøs land.. *sukk*. ellers har jeg brukt skyscanner, har funnet noen relativt billige (1500-2000kr), men det er jo kinareiser alt sammen (20t +). hvorfor er det så vanskelig å finne ett enkelt sete på ubrukte charterflyreiser? har de ikke lov til å fylle opp flyet på returen? det eneste "normale" flyselskapet jeg har funnet som flyr direkte en vei er norwegian fra dalaman til rygge, men det kommer så sent frem at jeg må uansett overnatte i oslo før jeg kan dra videre hjem til nordvestlandet neste dag.

 

anyway... noen som har ideer om hvordan/hvor jeg skal finne billig billett hjem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder StarTour, Ving eller andre charterselskaper, så mener jeg de ikke har lov til å selge enkeltbilletter fra Tyrkia til Norge.

 

Det er det myndighetene i Tyrkia som har bestemt.

 

Du kan søke på www.wideroe.no for å finne deg en billig billett.

Tipper det enkleste er Turkish via Istanbul til Oslo.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Når det gjelder StarTour, Ving eller andre charterselskaper, så mener jeg de ikke har lov til å selge enkeltbilletter fra Tyrkia til Norge.

 

Det er det myndighetene i Tyrkia som har bestemt.

 

hvorfor er det da mulig å bestille billetter fra f.eks engelske startour (thomson) fra tyrkia til england? er også mulig å søke fra tyrkia til danmark på de danske startour sidene, men får ikke opp noe svar.

 

synes bare det virker fornuftig at hvis det koster 700kr for t/r, så må det ett sted være mulig å kjøpe kun r til samme pris.. menmen. flybillettsøk kommer alltid til å være et uoversiktelig helv***.

 

Du kan søke på www.wideroe.no for å finne deg en billig billett.

Tipper det enkleste er Turkish via Istanbul til Oslo.

 

hva er det jeg skal se etter på widerøe?

 

anyway.. istanbul-oslo er kanskje av de mest direkte alternativene, men det er dyrt. prøver å holde meg under 2500kr, og den reisen koster minst det pluss reise til istanbul og fra oslo og hjem. betaler heller mindre og venter litt lengre, så lenge det er en OK layover flyplass (har f.eks bestemt at jeg betaler et par hundre ekstra for å unngå Berlin, da det muligens var en av de kjedeligste flyplassene jeg noen gang har vært på, med den ekleste maten).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...