Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Loner: Hvordan få seg venner?


Gjest londf

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en bruker på forumet her, men vil unngå å bruke den i dette tilfellet.

 

Her er situasjonen:

 

For tiden (det siste året) har jeg vært veldig mye for meg selv, og alltid funnet måter å unngå å være sosial på. Utenom når jeg er på skolen så sitter jeg å så si alltid på rommet mitt (ganske stort og fint rom med vindu og alt, om det har noe å si) å er på PC-en, spiller PS3, ser på TV etc. Jeg personlig føler at dette faktisk er ganske så ålreit, og trives med det for øyeblikket.

 

Før (frem til jeg var 15-16 år) var jeg meget sosial og var alltid rundt folk, men dette var som regel med brødrene mine og vennene til brødrene mine (men ble akseptert i venneflokken dems, og hang alltid med dem når dem fant på ting). Men dem er jo et par år eldre enn meg, og har "vokst" fra meg, kan du si. Brødra mine er som regel alltid opptatt med venner/kjærester o.l på fritiden, og er nesten aldri hjemme lenger. Og de vennene jeg fikk pga. jeg var mye med brødra mine "gidder" jo ikke å finne på ting med kun meg, og da er jo det uaktuelt å finne på ting med dem, så lenge brødra mine ikke er med.

 

Jeg begynte i 1. året på videregående skole nå i høst, men føler meg ikke særlig komfortabel med de folka jeg går med der, da vi nesten ikke har like interesser. Er ikke særlig aktuelt å finne på ting med dem utenom skoletiden heller, da vi som sagt, ikke har mye til felles.

 

Så da blir jo det å sitte inne på rommet på fritiden og spille, se på TV, være på PC-en osv.

 

Akkurat slik situasjonen er nå, er det jo helt greit synes jeg, da jeg liker mitt eget selskap, og at jeg alltid klarer å underholde meg selv.

 

PS: Jeg spilte fotball helt frem til i våres, da nesten alle på laget sluttet, forresten. Men tenkte å finne meg et lag igjen nå, og begynne igjen.

 

MEN:

 

Slikt går jo ikke i lengden! Jeg kan jo ikke være aleine resten av livet!

 

Hvordan skal jeg få meg venner, rett og slett? Har jo heller aldri hatt kjæreste (er ukysset i en alder av 17...). Hvordan skal jeg få et sosialt liv igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bare ta det med ro, var ukysset og jomfru når jeg var 18,satt bare hjemme for meg selv, akkurat som du, det endret seg med tid og stunder :), helt normalt at man ikke henger sammen med folk fra skolen eller jobb etter arbeidstid, jeg gjør heller ikke det, jeg har helt andre interesser selv også enn de fra skole/jobb har så, jeg gjør mine ting på min fritid. Og likevel har man venner med felles interesse på fritiden, de kommer inn i livet når de skal :) gå bare fedig skolen du, ...brikkene i livet faller på plass etterhvert :) du har det jo bra med deg selv hjemme, hva kan være bedre enn det, og damer kommer etterhvert skal du se, ta deg et par turer på byen når du er 18 og ta det heeeelt casual, bli kjent med damer uten og være desperat,samtidig uten at du blir en "venn", og de vil få øyene opp for deg skal du se ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Enig med Hudrin (forøvrig en veldig bra post! :))

 

Ta livet som det faller seg. ;) Er ikke bare deg som er

mye for deg selv. Mange som liker å være alene og 'være

i sitt eget selskap' / underholde seg selv - ingenting galt!

Personlig liker jeg også å holde på med mitt, og finne på

noe med noen når jeg selv føler for det. Husk, du er fri! :new_woot:

Endret av Carisma'03
Lenke til kommentar

Det er med akkuratt slik tankegang (som de to siste postene) det oppstår 40 year old virgins av. Man tenker "Jaja, alt går bra, jeg er ennå ung, kjærligheten kommer nok den" Sannheten er ikke så enkel. Plutselig er man 50, bor hos foreldrene, aldri snakket med et hunnkjønn og jobber som lageropptellingsassistent på den lokale gardinbutikken.

Du må rett og slett gjøre noe med det (høres ut som et motivasjonsforedrag, men det er faktisk sant.) Gjør som Hudrin sier "ta deg et par turer på byen når du er 18 og ta det heeeelt casual, bli kjent med damer uten og være desperat,samtidig uten at du blir en "venn", og de vil få øyene opp for deg skal du se" - for damer og begynn med fotball igjen for venner.

 

Om du vil ta det til et annet nivå, google pick-up artist og se om det er noe for deg. Det beste tipset du kan få med tanke på pua er: Stol på meg, det funker, men det krever innsats.

Endret av Sergeants
Lenke til kommentar

Du er klar over ironien i innlegget ditt?

 

Det er med akkuratt slik tankegang (som de to siste postene) det oppstår 40 year old virgins av.

 

Du må rett og slett gjøre noe med det (høres ut som et motivasjonsforedrag, men det er faktisk sant.) Som Hudrin sier "ta deg et par turer på byen når du er 18 og ta det heeeelt casual, bli kjent med damer uten og være desperat,samtidig uten at du blir en "venn", og de vil få øyene opp for deg skal du se"
Lenke til kommentar

...Neei? Den gale tankegangen var at alt kom til å gå fint om du bare venter. Hudrins sitat sier motsatt, han må faktisk gjøre noe aktivt, altså å gå ut på byen å prøve seg og skaffe erfaring. Det er rett fremgangsmåte også, ikke vær desperat og ikke vær tøffel. Men han må nok gjøre det mer enn et par ganger; det var kanskje det du tenkte på?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på akuratt det jeg siterte. Du sier at "Det er med akkuratt slik tankegang (som de to siste postene) det oppstår 40 year old virgins av."

 

I samme innlegg sier du at det Hudrin sier man må gjøre. Det er 2 poster over det.

 

Bør virkelig ikke være nødvendig å forklare dette.

 

Anyways, jeg har sett mange personer gå fra slik TS beskriver her, til en person med kjæreste, mange venner og et mer sosialt liv. Det handler som regel om å komme seg ut. Studere i en annen by, komme seg til et annet miljø eller store forandringer kan være med på å endre dette. Dette er forandinger som er naturlig etterhvert som man blir eldre, og derfor vil også disse tingene være naturlig. Det er mye sant i det de sier. Lik det eller ei.

Lenke til kommentar

Snakk med noen av de mest sosiale vennene dine. (Jeg vil tro du har noen venner.) Spør hva som skjer. Bli med på vorspiel. Fest. Whatever. Drikk litt. Dropp tankegangen om at du har dårlig tid. Du er 17, for faen. Du kan fint være upult som 23-åring. Det er ikke slik at du jobber mot en deadline hvor du i en viss alder har latt tiden og muligheten til å bli mer sosial, finne lykken, kjærligheten og så videre gå fra deg om du ikke har opplevd ditten og datten. Du kan selvsagt si at det er i ungdomstiden du opplever som mest (russetiden nærmer seg?), men fokuser nå heller på det, da, fremfor den destruktive tankegangen om at du kommer til å dø alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting

 

Akkurat slik situasjonen er nå, er det jo helt greit synes jeg, da jeg liker mitt eget selskap, og at jeg alltid klarer å underholde meg selv.

 

Det er en veldig fin egenskap. Om jeg tenker etter, en EKSTREM fin egenskap, å klare å underholde deg selv og bare føle deg BRA uten å stjele verdi fra omgivelsene (som de fleste gjør, når det blir kjedelig).

 

Eneste problemet du har er å komme deg ut. Du går på VG, helt sikkert mange fester hele tiden, kom deg ut, finn jenter bli kjent og ha det gøy :)

 

Jeg tenker det slik. Kanskje livet ditt er ræva idag, men du kan faktisk gjøre noe med det, og du har hele livet ditt frammfor deg. Så lengene du går den rette veien, og bare snakker litt og litt med folk hver eneste dag, vil du gå mot den riktige veien. Uansett hvor seint det går, så vil du i hvertfall komme deg nærmere der du ønsker å være. Eller du kan droppe spillene og pcen, og begynne å være med folk 12/7. Og da skal jeg love deg at du går mot stormskitt mot målet ditt.

Lenke til kommentar

skal bare komme med en kommentar , det sosiale endret seg allefall ganske bra når jeg ble 18 og kunne gå ut på byen lovlig og bli kjent med folk,det gjorde det allefall mye lettere siden man da får et helt nytt område og kunne få bekjentskaper på, og det og være en "player" vil jeg si det er tid nok til fra man er 20 og har sett bittelitt av livet..ta heller og gled dere over og få ferdig videregående og finn en god høgskole og fortsette på, trust me det er parties nok fra da av :D dere vil finne både venner med samme interesser og damer i fleng, selvsagt kan man ha en sosial sperre som en sa her men bare øv deg, bare ikke sett deg selv i en skrekksituasjon som ikke hjelper i hele tatt..trenger ikke ha det travelt når man er 15 :) been there, det var en vanskelig tid, men det gikk bra likevel :)

Lenke til kommentar

Det er flere (jeg vet om 2 hvertfall) historier om pick-up artister som uansettt hvordan du har det, hadde det mye verre. I en alder av ca 20+ hadde de ingen venner, bodde hos foreldrene, mobbet på skolen, kjent lokalt som veldig usosial og mobbeoffer osv. Det de gjorde var å lære litt pick-up teori/dame-psykologi og flytte til en større by og startet på nytt. Han ene sluttet jopbben sin og gikk å snakket med damer i 7 timer (!) hver eneste dag i et halvt år! Tenk deg hvor mye han utviklet seg på bare et par dager. Moralen er: alle kan bli sosiale genier nårsomhelst, man må bare jobbe for det. Men ta det selvsagt i ditt eget tempo og stopp når du syns du er god nok, selv om det er da man har lyst og fortsette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...