nightzirch Skrevet 8. oktober 2010 Skrevet 8. oktober 2010 Heisann Rett på sak: jeg er medieteknologistudent som bruker laptop i hver forelesing på skolen og jobber med den hele tiden. Jeg trenger en laptop som er grei å ha i sekken, god batteritid, god ytelse. Jeg kjøpte en Multicom Compal JHL90+ da jeg gikk på VGS med disse specs: Intel Core 2 Duo P8400 @2.26@GHz nVidia GeForce 9600M GT grafikk (512 MB) 4GB DDR2 minne 200GB harddisk, 5200rpm Kjører 64-bit Win7 Pro Den begynner å dra litt på årene og jeg sitter og vurderer ny. Har falt litt for Alienware m11x da den er liten og lett, god batteritid samt god ytelse + prisen er ikke så dum hvis jeg er slu nok å kjøpe den fra USA hvor jeg har nok av kontakter. Jeg vurderer å specce den slik: Intel Core i7 640UM (4M Cache, 1.2 GHZ with 2.266 GHz Max Turbo Frequency) 4GB Dual Channel DDR3 800MHz 500GB SATAII 7,200RPM eller 256GB Samsung SSD NVIDIA GT335M GeForce 11.6" skjerm (1366x768) 64-bit Win7 Pro Med tanke på størrelse og batteritid er Alienware > Multicom, men hva med ytelsen? Jeg vet det er et dumt spørsmål men jeg kom over disse to testene: Alienware m11x Multicom Compal JHL90+ Klikk på bildene for å gå til testene Ifølge de grafene er ikke ytelsesforskjellen så stor, men min laptop lagger så det holder når jeg spiller CSS med fps-config eller Lotro på laveste grafikkinnstillinger. Så... Er ytelsesforskjellen så stor at det lønner seg? Og evt om noen vet, vil garantien fra Dell i USA kunne overføres til Dell i Norge? Erfaringer med M11x blir også tatt godt imot Takk for svar
Solosuper Skrevet 9. oktober 2010 Skrevet 9. oktober 2010 lurer litt på dette, for jeg tenkte å bestille på dell. fullspekket m11x til rett under 14 tusen. men så ser jeg jo andre pcer som ikke er like fancy men har like bra innhold til 5 tusen mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå