Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Litt usikker på om jeg poster i riktig del av forumet, så beklager om jeg har lagt den feil.

 

I helse sektor brukes fortsatt Faks som en viktig kommunikasjons metode.

I den forbindelse har vi fått ett problem.

 

Jeg kommer til å omtale kunden min som "Meg/vi" og de som sender til dem som "kunde"

 

"Beskrivelse av problem"

 

Vi har problemer med at en kunde ikke får sendt faks til oss. Det spesielle er at de får sendt til "alle andre" , og vi mottar fakser fra "alle andre"

"

 

En av kundene mine har også vært observante nok til å se at på faxen står det receiving og så comm. feil..

 

Telefon sentral er av type Ascotel A150/A300, hvor det er ISDN P-P inn til sentral og analog linje ut fra sentralen.

 

Faksen er Brother MFC-7840W

 

Dette skjer hos 3-4 av kundene mine, og er en nøtt å finne ut av. Spessielt siden alt fungerer når jeg tester både med å motta og sende faks, men da altså ikke til noen få spesielle.

Jeg har ikke kunne dratt til 3'd part og sett på utstyret / oppsettet deres enda, men de kan også sende og motta fra "alle andre".

 

Er det noe jeg kan stille inn på faksen / tlf sentral som kan gi ett slikt utslag?

Endret av Dingy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er kablet fra telefon sentral til faks, ingen trådløs kommunikasjon involvert... og enheten brukes ikke til annet enn faks heller (Selvom det er en "multi function" maskin).

 

Finnes det forskjellige protocoller e.l. så faksene kan på ett merkelig vis snakke forskjellig "språk" ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er ikke så kjent med fakser i PSTN verden, men i IP-verden. (Forskjellen er vel strengt tatt bare at du har større utfordringer med faks i IP-verden). Vel, det finnes jo forskjellige språk (dvs. codecs) i telefonverdenen. De vanligste er G.711a og G.711µ. Etter hva jeg har erfart er det G.711a - som fungerer best.

Har sett flere fakser som har en innstilling for å velge codec, sjekk at begge faksene bruker samme codec.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...