Gå til innhold

Skjermpanel fungerer ikke og gir ulike feil på to maskiner


vegjoh

Anbefalte innlegg

Hei,

en venn av meg hadde en HP DV6000 med knust skjerm. Denne påtok jeg meg å forsøke å fikse. Via bruktmarkedet fikk jeg tak i et LCD-panel fra nettopp en DV6000. Ikke fra nøyaktig samme modell, men både jeg og selger antok at det skulle fungere. Panelet jeg tok ut, var ikke av samme type (produsent/modellnr), men spesifikasjoner og kontakter var like.

 

Resultatet var at det ikke fungerte. Skjermen blir hvit med en del fargede vertikale linjer når maskinen startes. (se bilde)

 

Testet så skjermpanelet på en Acer-maskin. Også her var spesifikasjoner og kontakter like. Jeg fikk da bilde (upåklagelig bilde, i og for seg) men det fylte ikke skjermen. Som om maskinen trodde det var et (4:3) skjermpanel med lavere oppløsning - dette gjaldt både i BIOS og i Windows. (se bilder)

 

Hva tyder dette på? Er slike skjermpaneler ofte veldig inkompatible med hverandre? Eller tyder det på at skjermpanelet er (transport-)skadet? Jeg har selvsagt sjekket tilkoblingene utallige ganger på begge maskiner.

 

DV6000'en er nå reparert med et annet skjermpanel, men det hadde vært storartet om jeg fikk det nevnte skjermpanelet til å fungere som det skal på Acer-maskinen.

 

Noen som har gode ideer?

 

- Vegard

post-13943-1286018041,0841_thumb.jpg

post-13943-1286018048,3228_thumb.jpg

post-13943-1286018057,2113_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...