Gå til innhold

HTC DESIRE eller X10 hva bør man kjøpe?...igjen...


Ahermann

Anbefalte innlegg

ok må sikekrt egentlig si beklager å stille et spm som sikkert et stillt tusen ganger før,

 

men vil gjerne ha deres mening om dette

 

disse kriterier gjør meg usikker :

 

 

amoled skjerm mot tft skjerm... amoled penere grafikk mens tft bedre i sol,og tft lengre levetid.

 

KAMERA da en av de funksjoner som faktisk betyr noe for meg i en tlf er et ordentlig kamera så er spm om X10 sin er såpass mye bedre at det et det beste kjøpet?

 

ser mange mener desire er bedre og raskere,men er dette noe som vil endre seg med oppgradering til 2.1 på X10?

 

 

rent bruksmessig hva er mest behagelig i bruk og med mest hensiktsmesig software?

 

 

de som har en mening om dette forklar meg konkrete grunner til at du mener det ene alternativet er best ...

 

tenker kjøpe tlf i morra så håper på snarlig hjelpt for å bestemme meg(sto en time i butikken i dag uten å bli enig med meg selv)

ta også i beregningen at prisforskjell mellom dem kun er 300 kr så er uten betydning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X10 og Desire er gode på hvert sitt område. Desire har mer ram, mens X10 har bedre kamera. om du kommer til å merke at Desire har mer ram, spørs litt ettersom hva du bruker den til. om du ikke er en krevende bruker, kommer du nok ikke til å merke forskjell på ramen. kameraet er nok en mer vesentlig forskjell, og X10 har i tilleg større skjerm (og høyere oppløsning, men det er ikke merkbart). husk det, at Desire blir ikke levert med AMOLED lenger. Samsung (som leverte AMOLED-skjermer til htc) klarte ikke å lage nok skjermer. htc har derfor gått over til SLCD (Super LCD). det er nok mindre forskjell på SLCD og TFT. X10 vil nok bli bedre når den får 2.1, men om den noen gang kommer til å få 2.1, er en annen sak. om SE for en gangs skyld klarer å holde løftet sitt, så kommer den sikkert i slutten av oktober. om SE sitter på lur med en 2.2 oppdatering klar til jul/litt etter jul så kommer den til å bli veldig mye bedre, med blant annet bedre ytelse og mulighet til å lagre apps på minnekortet. men det er selvfølgelig bare tomme håp, og om SE jobber like tregt på hver oppdatering, så har vi ikke 2.2 før uti neste vår, og da er det sannsynligvis pepperkaken(Android Gingerbread/3.0) som kommer til å gjelde.

X10 har veldig bra kamera, og hvertfall veldig mye bedre enn Desire sitt (sjekk Amobil sin test av Desire, og gå på side 3, så ser du sammenligning av de to). så om kamera er veldig viktig for deg, så burde det ikke være så vanskelig å velge. om du ikke bryr deg om snegletrege utgivelser av oppdateringer heller, så er jo valget enkelt.

Endret av alfi27
Lenke til kommentar

Ok, bare for å kanskje friste deg på en XPERIA X10, så kan du bare se på min test av XPERIA X10 her.

 

XPERIA X10 har et ganske bra kamera. Bare sjekk de 3 første bildene mine i linken over.

 

Og er mange andre ting som også er meget bra med telefonen, selv om den kjører på Android 1.6 nå.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...