Gå til innhold

stereo bassforsterker, 1 sub.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har 1 stereo forsterker jeg skal bruke som dedikert bassforsterker. Den mottar ett mono bass signal fra hovedforsterkeren.

Det vil vel da være lik lyd på venstre og høyre kanalen fra denne stereoforstekeren?

 

Kan jeg da bare bruke høyre kanalen for å dra subben min uten at forsterkeren tar skade?

Det vil da være veldig tung last på høyre kanalen, men ingen last på venstre. Er dette skadelig?

Er det noen grunn til at jeg ikke burde gjøre det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Det er ikke skadelig å bare benytte 1 kanal. Kjør på.

 

Dersom hovedforsterkeren din har bare en sub out så vil dette være et monosignal som representerer begge kanaler.

 

Hvilken forsterker er det du benytter til sub? Du hadde fått mye mere effekt ut av forsterkeren dersom den kunne brokobles.

Endret av madammim
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Er nemlig redd den ikke støtter brokobling, så derfor må jeg gjøre det slik.

 

Husker ikke navnet på den akkurat nå, men det er en stor NAD fra 80 tallet.

Har brukt den til å dra 4x 13" seas basser før med stor suksess. 1 12" burde gå bra.

(flytta på alt for liten leilighet:p)

Lenke til kommentar

Har hatt flere NAD fra både 80 og 90 tallet, og alle disse kunne brokobles. Sjekk bakpå om du har en skyveknapp som er plombert/låst. Hvis så er det bare å flytte posisjonen på denne OG flytte høytalerkablene til rød/rød (mener jeg å huske, men det står bakpå forsterkeren). Jeg har lenge kjørt en 12" på en brokoblet NAD 2600, og det er stor forskjell mellom å bruke den brokoblet kontra å kjøre bare 1 kanal.

 

 

EDIT: Du må også bruke rett inngang ved brokobling (står også merket bak på forsterkeren).

Endret av madammim
Lenke til kommentar

Har hatt flere NAD fra både 80 og 90 tallet, og alle disse kunne brokobles. Sjekk bakpå om du har en skyveknapp som er plombert/låst. Hvis så er det bare å flytte posisjonen på denne OG flytte høytalerkablene til rød/rød (mener jeg å huske, men det står bakpå forsterkeren). Jeg har lenge kjørt en 12" på en brokoblet NAD 2600, og det er stor forskjell mellom å bruke den brokoblet kontra å kjøre bare 1 kanal.

 

 

EDIT: Du må også bruke rett inngang ved brokobling (står også merket bak på forsterkeren).

 

NAD 3150, fra 1983! gammel kraftkar. Da trenger jeg bare å finne ut hilken forsterker jeg skal dra resten av sulamitten med. Har en HK 3370. Men den er for høy til å ha plass i tv bordet der. Så vurderer å skaffe meg en billig surrond forsterker til resten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...