Gå til innhold

Hjelp til kjøpt av ny pc til gaming, max 10 000


Anbefalte innlegg

Siden jeg er helt blåst når det gjelder pc-komponenter, så vet jeg ikke hva som er bra, hva som passer sammen osv.

 

Jeg tenkte jeg skulle bygge pcen selv (med hjelp fra en som kan litt). Den skal for det meste kun brukes til gaming, og må kunne kjøre spill som Bad Company 2, Just Cause 2, GTA 4 (om mulig :p) osv. på minst medium (helst høyere).

 

Jeg kan bruke 10 000 kr på den, ikke noe dyrere enn det (et par hundrelapper dyrere går selvsagt).

 

Om noen hadde vert så snill å satt sammen (eller komme med forslag) til pc, så hadde jeg blitt meget glad :)

Har mus og tastatur, men må kjøpe høytalere og skjerm i tilleg.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne pcen fra komplett skal iallefall jeg kjøpe når jeg får råd :) Vet ikke om det finnes noen bedre siden jeg har ikke leita så veldig lenge, men har hørt masse bra om den iallefall :)

 

jeg satte sammen en PC som er bedre egnet til spill, til rundt 10,000. Og jeg har lagt inn allerede en 24" Skjerm, bedre strømforsyning,høytalere og bedre CPU-kjøler. Så, den komlett PCen er nokså overpriset.....

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Hva med dette ?

 

Også, Husk å bruke Prisguide når du velger fra hvilken nettbutikk du skal kjøpe fra. Også husk å velge en nettbutikk som har fått gode tilbakemeldinger fra kundene. Selv er jeg en fast kunde hos Dustinhome, MPX og Komplett og er veldig fornøyd med dem.

 

Takk! :) Men jeg får ikke opp noen varer da jeg klikker linken, MadRos. Hadde du giddet å fikset det? :)

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg kanskje sett på noe som dette https://prisguiden.no/profil/lister/117319

 

Litt mer oppgraderingsvennlig, mtp flere PCI-E porter og muligheten for 460 GTX i SLi

 

I tillegg så kommer en PSU med høyere effektivitet og raskere ram.

 

Ellers er det vel omtrent det samme :)

 

Tusen takk! :D

 

Jeg ser at det ikke ligger en CPU kjøler i din liste, som i MadRos sin. Er det ikke nødvendig, eller bør jeg legge en inn?

Endret av BreadHead
Lenke til kommentar

Personlig ville jeg kanskje sett på noe som dette https://prisguiden.no/profil/lister/117319

 

Litt mer oppgraderingsvennlig, mtp flere PCI-E porter og muligheten for 460 GTX i SLi

 

I tillegg så kommer en PSU med høyere effektivitet og raskere ram.

 

Ellers er det vel omtrent det samme :)

 

Asusen har også støtte for to skjermkort, bare fra ATI.

 

Uansett er det bedre å satse på et single kort. Fordi det blir billigere når man skal oppgradere til neste generasjon.

 

 

EDIT: Dustin har tilbud på ATI 5870 til 2 729. jeg har selv akuratt dette skjermkortet, og kan bekrefte den er veldig kjølig og er stille.

 

EDIT2: her er mitt siste anbefaling!

post-71640-1285338029,6833_thumb.jpg

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...