Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal jeg tro - (just anotha' liker-hun/han-meg-emne)


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nå har det seg altså slik at jeg liker en jente :love: . Er selv gutt, noe jeg kanskje bør legge til :p . Vi har gått i samme klasse nå i godt over et halvt år, og etter hvert har hun begynt å bety mer og mer for meg. Hun har vært veldig grei og hjulpet meg å bli inkludert i et nytt klassemiljø. Og det er vel nettopp det som er problemet :w00t: . En stund hadde jeg den innstillingen at hun muligens likte meg også, men nå er jeg sterkt i tvil. Grunnen til dette er at hun bl. a. er med i organisasjonen MOT, som så vidt jeg forstår er en organisasjon som oppfordrer ungdommer til å jobbe for gode miljø hvor man aksepterer forskjeller. Jeg burde kanskje ikke legge så mye i det, men nå har det seg altså slik at jeg er en ganske tilbaketrukket type. Jeg liker godt å være med andre, men det å være med folk jeg ikke allerede kjenner er problematisk. Dette har hun hjulpet meg veldig med. De gangene vi har blitt delt inn i grupper til forskjellige oppgaver på skolen, og jeg har blitt stående alene, har ofte hun grepet inn og enten blitt med meg, eller inivitert meg til å være med "dem". Før sommerferien fortalte jeg henne faktisk at jeg setter veldig pris på det hun har gjort for meg, og at jeg synes hun er en flott person - vet fortsatt ikke hvordan jeg greide det :!: .

 

Problemstillingen er kort sagt at jeg ikke vet om hun hinter til at hun liker meg, eller om hun av rent medmenneskelige årsaker "tar vare på meg". Sistnevnte ville jo vært direkte deprimerende, så egoistisk som det kanskje høres ut :cry:. Jeg er egentlig heller ikke ute etter noe forhold, men tanken på å ikke ha henne i livet mitt, er fæl. For øvrig har jeg fanget blikket hennes fra motsatt side av klasserommet ved et par anledninger, men jeg vet ikke hvor mye jeg skal legge i det :ermm: . Jeg er som sagt ikke noen veldig utatvendt person, men det virker allikevel som om personer føler seg komfortable rundt meg.

 

Håper på litt hjelp fra noen som har litt mer erfaring enn meg selv med saker som denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, det er klart du synes hun er en flott person. Jeg synes også hun høres ut som en veldig flott person utifra det du forteller her. Hun har hjulpet deg, og gir inntrykk for at hun bryr seg om hvordan du har det i hverdagen. At du har det bra, og føler deg integrert virker som en ganske viktig sak for denne jenta.

 

Det er bra at du fortalte hva du følte. Jeg er ganske sikker på at hun bare ble glad av å høre at du setter pris på det hun gjør. Hvis ikke hadde det jo vært meningsløst å gjøre det.

 

Du kan jo prøve å konfrontere henne med det? Ikke nødvendigvis "jeg liker deg, lik meg tilbake ellers tar jeg selvmord"-måten. Men en noe med beskjeden måte. Som du sier her. At du virkelig har sansen for jenta, og at hun hjelper deg gjennom hverdagen. At du føler hun bryr seg, og at du bryr deg tilbake. Bryr deg ganske mye tilbake. Og ønsker derfor å kunne ha muligheten til å bli bedre kjent, eventuelt høre om hun tenker det samme.

 

Eller noe.

 

My 2 cent.

Lenke til kommentar

Setter veldig pris på svaret ditt :thumbup: . Jeg vil gjerne konfrontere henne med det, men jeg vil samtidig ikke ødelegge det vennskapsforholdet vi har - noe jeg er redd det kan føre til. Problemet er jo imidlertid at det er ganske minimalt med tid vi er sammen i løpet av en dag, noe jeg gjerne skulle ha endret på :) . Det er med andre ord ikke en avgjørelse jeg kommer til å ta uten å ha tenkt det nøye gjennom, og gjerne fått høre meningen til noen andre. Setter derfor veldig pris på all konstruktiv respons jeg kan få her :D .

Lenke til kommentar

Du kan kanskje se på hvordan hun behandler de andre i klassen. Hvis hun behandler deg "bedre" enn andre gutter, så er det kanskje noe i det?

 

Det er vel kanskje heller det at hun forholder seg til meg på en annen måte. Hun er åpenbart ganske utadvent og liker å være med andre, men samtidig virker det som om hun er litt tilbaketrukket hun også - eller kanskje heller sjenert, hvis dere forstår. Hun behandler meg egentlig ikke annerledes i måten hun kommuniserer med meg på, men heller igjennom hva hun faktisk sier til meg.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har vel kanskje det. Men det er som du sier, så lenge jeg ikke utsetter det hele tiden :blush: . Nå har det seg faktisk slik at det snart arrangeres det som så staslig beskrives som "en romantisk aften" :tease: på skolen. Burde jeg ta sjansen?

Lenke til kommentar

Hei, igjen.

 

Beklager at jeg blåser liv i tråden igjen, men har dere noen eksempler på gode måter jeg kan fortelle jenta hvor utrolig mye hun betyr for meg, samtidig som jeg kan se henne i øynene og ikke skremme henne med for mye emosjonelt snakk :p . Hadde satt veldig pris på litt mer hjelp vedrørende dette. Sliter også med tanker selvtilliten. Hun kan jo velge hvem hun vil, og det er nok av både penere og mye mer muskuløse gutter (med mye mer attitude) på skolen :ohmy: . Føler liksom at det blir ønsketenkning å tenke at hun skal velge meg :( . Hva tenker dere?

Lenke til kommentar

Hei, igjen.

 

Beklager at jeg blåser liv i tråden igjen, men har dere noen eksempler på gode måter jeg kan fortelle jenta hvor utrolig mye hun betyr for meg, samtidig som jeg kan se henne i øynene og ikke skremme henne med for mye emosjonelt snakk :p . Hadde satt veldig pris på litt mer hjelp vedrørende dette. Sliter også med tanker selvtilliten. Hun kan jo velge hvem hun vil, og det er nok av både penere og mye mer muskuløse gutter (med mye mer attitude) på skolen :ohmy: . Føler liksom at det blir ønsketenkning å tenke at hun skal velge meg :( . Hva tenker dere?

 

PS. Skrevet av trådstarter ;) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...