Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter bare i sikkerhetsmodus


Anbefalte innlegg

Hei! Har problemer med å få startet Windows på min PC. Får masse rare streker på skjermen og til slutt blir bildet svart og skjermen slår seg av. Noen som vet hva dette skyldes? Har prøvd en annen skjerm også. Men det rare er at jeg får startet i sikkerhetsmodus. Da er bildet fint etter at Windows har startet opp..

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger skjermkortet for å få brukt vga eller dvi-utgangen til skjermen - men hvis du ikke har behov for et kort til 3d-spilling osv., så får du veldig billige skjermkort du kan bytte ut med, for tiden ... burde være mulig å finne et brukbart kort, med god video-støtte til en 2-3 hundre kroner.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Har ikke behov for et kraftig skjermkort nei. Tenkte kanskje at hovedkortet mitt hadde et innebygd skjermkort som det kanskje gikk an å bruke i stedet. Men ettersom jeg får startet i sikkerhetsmodus, så går det kanskje an å kjøre skjermkortet uten å laste inn drivere i vanlig modus også? Deaktivere drivere eller noe sånt jeg tenkte!? eller er jeg helt på jordet nå? :ermm:

Lenke til kommentar

Hovedkortet ditt har ikke noen innebygd grafikkchip, så vidt jeg kan se - du kan alltids deaktivere skjermkortet (via enhetsbehandling) - du vil da trolig aldri få bedre enn 800 x 600 oppløsning, og svært begrenset farvegjengiving, og avspilling av video (f.eks på nettsider, youtube osv.) vil vel bli temmelig hakkete, eller ikke fungere i det hele tatt. Det er en nødløsning - jeg synes du bør spandere på deg 300 kroner for et nytt og fungerende skjermkort :hmm:

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...