Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Scania 114G 6x2 380 diverse spørsmål


masterboy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har skaffet meg en 03 Scania 114 med Zetterberg Dumper, ca 220.000km. Bilen virker bra, men trenger litt omsorg hva gjelder det kosmetiske.

 

1. Støtfanger forran.

Støtfangeren har flere bulker, og tåke/langlysene er borte (ledningene er der). Særlig en stor bulk mot passasjersiden, slik at den delen av grillen som slås ned for å komme til f.eks. taukroken ikke går skikkelig ned.

Spørsmålet er om det er vits i å få noen til å rette den, eller om jeg bare skal kjøpe ny? Ny/burkt, hvor er det billigst?

 

2. Lyktepusser

Jeg har byttet motor på vinduspusserene og en av lyktepusserene. Likevel får jeg kortsluttning når jeg drar til meg vinduspusserhendelen slik at man får spyling og puss av både frontrute og lykter. Med denne lyktepusseren utkoblet, får jeg ikke kortsluttning. Kan dette være pusserreleet som er defekt? Pusserne på frontruten returnerer heller ikke helt i riktig posisjon. I stede starter de med å gå litt nedover før de går oppover igjen. Noen med ideer om hva som kan være feil?

 

3. Solskjerm.

Over frontruten er det en solskjerm som det er montert 2 ekstra langlyskastere i. Den består av en øvre og nedre del, der den øvre er lakkert i bilens farge, og den nedre er i svarttonet gjennomsiktig plastikk. Den nedre delen er sprukket ute i kanten, og en forholdsvis stor bit mangler. Hvor får man tak i ny til en fornuftig pris?

 

På forhånd takk!

Endret av masterboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...