Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er galt med meg?


Anbefalte innlegg

Som på så mange søndager sitter jeg nå å tenker over hvor meniningsløst og kjedelig livet mitt er. Jeg føler at jeg ikke har noe av verdi :p Jeg går på skole er sosial der, har mange venner, er relativt kjekk, får meg hvertfall noe hvis jeg prøver. Men jeg liker ikke å ha med venner hjem, liker egentlig ikke å bli med venner hjem heller. Er aldri jeg som tar initiativet til å "finne på noe". Aller helst vil jeg bare stikke hjem å sitte foran pcen, se en film eller spille. Eneste jeg gleder meg til er helgen så jeg kan stikke ut å drikke meg drita eller røyke. Dette skjer ca hver eneste helg.

 

Hvor trist er det ikke at fylla er høydepunktene i min hverdag? Jeg skjønner ikke hvorfor jeg vil være så mye alene, jeg klarer heller ikke å prate om seriøse, følsesmessige eller alvorlige teamaer uten å bli helt brydd og må se ned. Jeg har aldri åpnet meg helt til noen. Jeg hater å snakke om følelser, jeg kommer nok ikke til å få meg kjæreste før jeg flytter fra dette stedet. Jentene her har et ræva syn på meg, fordi jeg har rotet og pult for mye. Får bare spydige bemerkninger om jenter og sånt hele tiden. Men den eneste grunnen til at jeg liker å stikke ut er fordi jeg vil møte jenter og hooke opp med de. Men ikke bli sammen med noen, hver gang jeg holder på med en jente så ender det bare opp med at jeg misliker hun sterkt etterhvert. Jeg opphenger meg bare opp i små irriterende ting ved henne og blir gal.

 

Vetikke helt hva poenget med å skrive dette er :p Hadde bare lyst til å si det til noen. Kanskje noen av dere har vært på samme sted en gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som du har det helt forferdelig. Du kan få både det ene og det andre men takker nei til det, og føler deg etterpå elendig.

 

Mitt eneste tips måtte være å få deg til å spørre deg selv hvor du vil stå om 6 måneder, hvor du vil stå om et år, og om 10. Hva må du gjøre for å komme dit? Er dette mulig å oppnå? Hvis umulig: Finn på noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg har det jo ikke forferdelig da :p Kunne jo vært mye verre haha. Men jeg bare skjønner ikke hvorfor jeg er så innesluttet og asosial!? Jeg har jo forholdene til rette til å være en veldig åpen og sosial fyr. Jeg bare griper ikke muligheten, og det irriterer meg veldig. Jeg lurer på om problemet med å åpne meg for andre, altså fortelle sensitive saker og fortelle ting som gjør meg sårbar, ligger i familien. Kan det være fordi jeg aldri har hatt et åpent forhold til noen i familien heller? Vet av mange som snakker mye med foreldre om problemer o.l. Jeg gjør aldri det, har jeg et problem får jeg løse det selv. Hvis jeg går til andre og snakker om det osv gjør jeg meg bare sårbar, synd at jeg ikke har noen så nærme at jeg kan snakke om kjipe ting med.

Lenke til kommentar

Føler litt av det samme her..

 

Liker stort sett bare å komme meg hjem etter skolen og sitte foran pcn eller tvn. Liker ikke å være med folk hjem heller. Men dette skjer i helgene også, sitter som regel hjemme og sturer for meg selv. Jeg liker det best, men er ute sammen med gode venner i blandt når jobben ikke kommer i veien.

Lenke til kommentar
Gjest Hellblazer91

Som på så mange søndager sitter jeg nå å tenker over hvor meniningsløst og kjedelig livet mitt er. Jeg føler at jeg ikke har noe av verdi :p Jeg går på skole er sosial der, har mange venner, er relativt kjekk, får meg hvertfall noe hvis jeg prøver. Men jeg liker ikke å ha med venner hjem, liker egentlig ikke å bli med venner hjem heller. Er aldri jeg som tar initiativet til å "finne på noe". Aller helst vil jeg bare stikke hjem å sitte foran pcen, se en film eller spille. Eneste jeg gleder meg til er helgen så jeg kan stikke ut å drikke meg drita eller røyke. Dette skjer ca hver eneste helg.

 

Hvor trist er det ikke at fylla er høydepunktene i min hverdag? Jeg skjønner ikke hvorfor jeg vil være så mye alene, jeg klarer heller ikke å prate om seriøse, følsesmessige eller alvorlige teamaer uten å bli helt brydd og må se ned. Jeg har aldri åpnet meg helt til noen. Jeg hater å snakke om følelser, jeg kommer nok ikke til å få meg kjæreste før jeg flytter fra dette stedet. Jentene her har et ræva syn på meg, fordi jeg har rotet og pult for mye. Får bare spydige bemerkninger om jenter og sånt hele tiden. Men den eneste grunnen til at jeg liker å stikke ut er fordi jeg vil møte jenter og hooke opp med de. Men ikke bli sammen med noen, hver gang jeg holder på med en jente så ender det bare opp med at jeg misliker hun sterkt etterhvert. Jeg opphenger meg bare opp i små irriterende ting ved henne og blir gal.

 

Vetikke helt hva poenget med å skrive dette er :p Hadde bare lyst til å si det til noen. Kanskje noen av dere har vært på samme sted en gang?

 

Er på det samme stedet som deg nå jeg :p Bare at jeg ikke har pult for mye da...har ikke fått nok.

Men fylla er faktisk høydepunktet for jævlig mange og det er det for meg også. Er ikke heller den som tar initiativet til ting men blir med på det meste.

Uansett så tror jeg nok at du hadde hatt d bedre om du hadde hatt ei dame eller en god kompis du kunne snakke om dette med. Det hjelper som regel :D

Lenke til kommentar

Har det ganske likt som deg TS. Sitter bare hjemme hele uka å sløver, så drar jeg ut i helgene å fester. Inviterer aldri folk med på å finne på ting. må bestandig være noen som vil ha meg med på festligheter. Har det bra sosialt på skolen og er mer en godt likt. Tror jeg rett og slett liker å være en ''lone wanderer''

Lenke til kommentar

Har det ganske likt som deg TS. Sitter bare hjemme hele uka å sløver, så drar jeg ut i helgene å fester. Inviterer aldri folk med på å finne på ting. må bestandig være noen som vil ha meg med på festligheter. Har det bra sosialt på skolen og er mer en godt likt. Tror jeg rett og slett liker å være en ''lone wanderer''

 

Fint å vite at det ikke bare er jeg som er one man wolf pack :p

Lenke til kommentar

Dette er da enkelt å løse, hvis du vil da.

 

Hvis du vil tar du en hel måned hvor du kun er på PC`n på hverdager en halv time før sengetid. Dette er nok tid til å sjekke mail etc., altså gjøre det du må der. Videre kun en halv time foran tv`n pr dag. Utover det, ikke noe spill, xbox o.l.

 

Tipper du blir rastløs nok ganske kjapt til at du ønsker å sosialisere deg mer. Etter endt måned, oppsummer og konkluder om det var verdt det, i forhold til en "vanlig" måned.

 

Når jeg var ung fantes ikke PC, det var 3 kanaler på TV`n, hvor sendingene ikke startet før kl 18 på hverdagene. (Største grunnen til at dagens ungdom er mer overvektige og i mye dårligere fysisk form er nettopp PC og TV).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vet svært godt hvordan du har det(bortsett fra at jeg ikke blir full:P).

 

Tror det skjer alle i tenårene. Vet ikke hvorfor men man føler man vil ikke sosialisere seg men være for seg selv, og være på pc'en for man tror det er ens bestevenn:P

 

Det er ihvertfall veldig usunt. Jeg råder deg til å TVINGE deg selv til å være oftere med venner, bli kjent med nye folk, ha noen hobbier,gå på tur(være aktiv i noen sport) og for all del FJERNE deg fra pc'en en liten stund, eller i hvertfall si til deg selv du skal ha så og så mange timer i uken for å være på pc og resten er du med folk eller gjør noe annet:)

 

skulle bare ønske jeg kunne følge mine egne råd lol

Lenke til kommentar

Lag drømmer og bli god på noe, så skal du se at livet ditt får jævlia mye menning.

 

Faktisk, er det kun du som bestemmer hvor mye du ønsker at livet ditt er verdt. Klart, vi lever i et samfunn som gjør oss alle deprimerte fra tid til annen, vi får ikke ikke gjort det vi er stand til å gjøre og vi bruker mininamt av instinktenene idag. Men av den grunn, er det ikke noe vits i å sutre.

 

Hva ønsker du å bli? Hvem ønsker du å være? Hva ønsker du å drive på med?

 

Det er kun deg selv du må sette i fokus. Foreksempel sport er en fin ting å begynne med, som vektløfting, som er krevende i seg selv. Jeg selv elsker planter, og dyrker alt av planter i huset. Te, kaktuser, peppermynte osv. Det er fordi jeg liker det veldig godt, jeg liker ting som er levende.

 

Hva med å lese? Bøker betyr kunnskapp, kunnskap betyr makt, makt betyr.. frihet.

 

You are NOT spending money when you buy books, you are INVESTING money. Napoleon Hill himself recommended to invest 10% of your income each month on education because that’s what he found successful men did. Most guys spend $0 on education, so it’s no wonder they never get anywhere. Unless you want to be one of them, buy books.

 

Velg din egen vei. Du har ansvaret for deg selv, ikke forvent at noen skal lage livet ditt happy. Og ja, jeg har vært der du er nå.

Endret av Knife
  • Liker 1
Lenke til kommentar

(Største grunnen til at dagens ungdom er mer overvektige og i mye dårligere fysisk form er nettopp PC og TV).

 

En blir da ikke så jævla mye tynnere av å henge på hjørnet å henge, røyke og daffe rundt, som din generasjon gjorde mest.

(Og vis du sier dere løp rundt og lekte så spar meg, for det gjorde du ikke når du var 16+)

Er nok mer at kosthold er primærårsaken til et høyere snitt på overvekt nå.

Endret av CThomassen
Lenke til kommentar

(Største grunnen til at dagens ungdom er mer overvektige og i mye dårligere fysisk form er nettopp PC og TV).

 

En blir da ikke så jævla mye tynnere av å henge på hjørnet å henge, røyke og daffe rundt, som din generasjon gjorde mest.

(Og vis du sier dere løp rundt og lekte så spar meg, for det gjorde du ikke når du var 16+)

Er nok mer at kosthold er primærårsaken til et høyere snitt på overvekt nå.

 

Det å være ute å treffe venner, henge på hjørnet, daffe rundt osv. brenner faktisk ganske mange fler kalorier enn å sitte foran PC`n. Mulig kosthold er primærårsaken, men de tingene du nevner er faktisk aktivitet ifht. å sitte/ligge foran PC`n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...