Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Eclipse! Hva skal jeg se etter?


Chaos8749

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge drømt om en Mitsubishi Eclipse 1998 mod, og skal nå snart ta meg turen for å kikke på en :D Men for å være helt sikker på om det er et bra kjøp så lurte jeg på om dere på diskusjon.no kunne gi meg noen tips om hva jeg skal se etter på bilen? Vanlige ting å se etter på en bil før en kjøper den og om noen har erfaring me Eclipse så hadde det vært supert om dere visste om enkelte ting å se etter på en Eclipse :)

 

Sorry for dårlig formulering av spørsmål..

 

Takker for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Du er såpass ung at det aller første du bør gjøre er å undersøke hva du må betale i forsikring på bilen. Du kan få deg en ubehagelig overraskelse. Husk at dersom du skal finansiere bilen med salgspant i bilen må du ha full kaskodekning.

Et problem er jo bilens alder, du får ikke lån på en bil som er 12 år når det skal stilles sikkerhet i bilen.

 

Skal noe sånt være realistisk for en normalt hardtarbeidende ungdom må det være kausjonist lån og forsikring på fatter'n :)

 

Ellers så er mye av Eclipsene i Norge USA importere, det betyr feil måleenhet på speedometer o.l., lys starter ikke automatisk ved oppstart av bil osv. Så dette er noe og være obs på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Et problem er jo bilens alder, du får ikke lån på en bil som er 12 år når det skal stilles sikkerhet i bilen.

 

 

Joda, noen banker har det de kaller "førstebil" lån. Jeg fikk lån med pant i bil, på en 96 modell for 2 år siden.. Det var i Sparebank1.

Finskjemmet markedet for lån i sommer, fant ikke noe som helst som var sånn.

Og hva ble renta i tilfellet? Jeg har 3,6% på det lånet jeg har nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...