Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Selvbyggerpc som ikke vil starte


Anbefalte innlegg

Hei

 

PC deler:

Gigabyte GA-X58A-UD3R, X58, Socket-1366, DDR3, ATX, USB3.0, SATA 6Gb/s, 2xPCI-Ex(2.0)x16, Revision 2.0

Chieftec Super Series 650W PSU, ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 140mm Fan

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7

XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 725MHz

Hitachi Deskstar™ 7K1000.C 1TB 7200RPM, 3,5", 32MB Cache, SATA 3Gb/s

Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort

intel Core I7-950 3066MHz LGA1366 8M

 

Har nå satt sammen pcen min etter som de siste av delene jeg manglet har kommet.

Byggingen gjekk fint og hadde ingen problem. Dobbeltsjekket at alt av koblet til der de skulle og at alt var i orden. Da var jeg klar til å koble til strøm i strømforsyningen og starte pcen. Den startet og alt virket normalt til jeg hørte kjappe pipelyder fra høyttaleren på hovedkortet - det er sikkert rundt 20-40 pip før de stopper med et mellomrom på 30 sekunder.

Har leitet rundt på nettet om noen andre som har hatt det samme problemet, men uten hell. Prøvde så å ta ut rambrikkene å sette de på en annen ledig plass og trykte de godt fast så de satt. Samme har jeg gjort med de andre komponentene. Har også prøvd strømforsyningen på en annen pc og den virket. Men fortsatt samme pipelyd.

Har også prøv å trykke på CMOS knappen på Hovedkortet.

 

Noen som vet hva problemet er? HK defekt?

Endret av Meex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du beskrive pipelydene litt mer detaljert?

 

Står som regel i manualen til hovedkortet hva lyden betyr.

 

http://download.gigabyte.eu/FileList/Manual/mb_manual_ga-x58a-ud3r_e.pdf

Q: What do the beeps emitted during the POST mean?

A: The following Award BIOS beep code descriptions may help you identify possible computer problems.

(For reference only.)

1 short: System boots successfully

2 short: CMOS setting error

1 long, 1 short: Memory or motherboard error

1 long, 2 short: Monitor or graphics card error

1 long, 3 short: Keyboard error

1 long, 9 short: BIOS ROM error

Continuous long beeps: Graphics card not inserted properly

Continuous short beeps: Power error

 

edit: info fra manualen.

Endret av thekid
Lenke til kommentar

Pipelyden varer i 4-5 sekunder med med ganske så raske pip. (20-40 pip i løpet av de 4-5 sekundene)pipingen er også ganske høylytt. Klarer ikke å beskrive det noe mer enn det.

som jeg nevnte er PSU'en i orden,

 

Så noe galt med strømtilførselen da? 4-pin kontakten eller 20-pin kontakten da?

Endret av Meex
Lenke til kommentar

Pipelyden varer i 4-5 sekunder med med ganske så raske pip. (20-40 pip i løpet av de 4-5 sekundene)pipingen er også ganske høylytt. Klarer ikke å beskrive det noe mer enn det.

som jeg nevnte er PSU'en i orden,

 

Leste i manualen, men de hadde ikke notert ned noe med såpass mange pip over en viss tid.

 

Continuous short beeps: Power error

Lenke til kommentar

Problemet har blitt løst :) Jeg brukte en 8-pin EPS12V som jeg koblet til HK fra PSU. Må takke "ei57" så mye! hadde nok kjøpt en ny psu om ikke jeg hadde fått det svartet:P Byttet også plass på rambrikkene for de stod på 2-4-6 istede for 1-2-3.

 

Takker så mye!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...