Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte ut orginalhøtalere i BMW 320i e36


James Bond

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ignorer dette innlegget..

 

Jeg mente mer hva er str. på de bak? Siden de er "firkanta", tenkte jeg på å fyre opp med Polk i par som jeg kan få for tusenlappen. Men nå ANER jeg ikke hva str. på De høytalerne i hatthylla er bak, men jeg antar de må passe siden jeg tror de orginale er 4" eller 10cm.

 

Polk Audio db-401

db401.jpg

 

De ville vært en fin replacement fra de orginale jeg har.

Ettersom den ene har tatt fyken og den andre har begynt å skurre uansett hva jeg spiller så ville det vært en FIN utbytting :)

 

Endret av Plizket
Lenke til kommentar

OKEY, change of plans guys..

 

Jeg veit jeg snakka om å bytte om ut "tilnærmet det beste"

Men tingen er at jeg tror ikke jeg får så bra råd siden jeg nå har bestemt meg for å flytte på hybel.

 

Istedet så vil jeg heller ha ett mindre kraftigere anlegg.. Som spiller like eller litt bedre enn det jeg har på rommet.

Nemmelig Logitech Z5500.. Jeg trenger ikke noe mere sprekere.

 

Kan noen vær så snill og sette opp ett anlegg for ett budsjett som ikke kommer på rundt 10 000,- som det forrige gjorde med Polk subben og komponent og Dynabel forsterker..

 

Specsa til de høytalerne fra Z5500:

4 x satellitthøyttaler - 62 watt

1 x senterkanalhøyttaler - 69 watt

1 x basshøyttaler - 188 watt

 

Om det kunne latt seg gjøre for 2k-7k ca så ville jeg blitt mer enn fornøyd med dette.

Jeg tror jeg kommer til å bestille

Polk Audio db-401 Til å begynne med for å bytte ut de baki hatthylla ettersom begge er helt gåene. :hrm:

polk-audio-db401-speakers-290-200x200.jpg

De funker sikkert uten forsterker og kan bare byttes ut fra den orginale driten som står i.

 

Så da håper jeg dette lar seg gjøre, men skjønner hvis dere er drit lei alle forandringene mine.. Tingen er bare at jeg tror virkelig ikke jeg trenger å bruke SÅ mye på anlegg. Bare jeg har noe som er GREIT, så blir jeg nok mer enn fornøyd og som spiller sånn ca likt som Z-5500.

 

Så da er valget av komponenter deres, bare å si hva jeg burde kjøpe så gjør jeg det. For jeg har ikke peiling. Hverken på Watt og RMS o.s.v.

 

Personelig ville jeg kjøpt høytalere med samme specs som matcher Logitech sine og montert de inn. Men det er sånn "jeg" ville gjort det..

Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenligne noe bilstereo med det logitech greiene.

 

Men det går fint å få noe som spiller ok for rundt 5k...

 

Netonnet har supertilbud på hertz 12". De har også hertz monoforsterker som passer fint til 2stk hertz 12", og 2 kanals til FRONTsett.

Når det gjelder forntsett, så bestiller du feks dette: http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_165_167_170&products_id=2619

 

Litt div kabler, og litt kassesnekring, så er du i mål ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...