Gå til innhold

Mitt Klassisk Ballade/Metalcore arangement av folkvisa"Og jenta ho går i dansen"


Anbefalte innlegg

Dette er et nytt arangement av den gamle svenske folkevisa "Og jenta ho går i dansen" arrangert av meg.

Den er transponert fra Gdur til Dmoll for å gi det nytt preg på sangen, og sangen har gått fra å være Folkvise til å bli en blanding av klassisk balade og metalcore.

Den er arangert på muskknoteringsprogrammer, og er bygget på grunnlag av den originale folkevisa

 

her kan dere høre arangementet (den starter med et utdrag av den origianle melodien til visen):

http://www.youtube.com/watch?v=rjf2oKysiB8

 

(Mp3 fil av arrangementet er lagt til som vedlegg i tilegg)

 

jeg setter pris på tilbakemeldinger :D

Og jenta ho går i dansen arangert av bao.MP3

Endret av Bao_93
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

jeg hadde aldri hørt om sangen før, men liker i grunn folketoner "tolket" med fuzzgitar eller

lignende. likte jo plata til storm i sin tid.

jeg likte ikke hihaten i begynnelsen. den var ikke i sync med keyboardet. er sikkert fordi

du lagde den på pc ikke sant? antar det. det meste får det til å høres sånn ut, ikke at det er

noe negativt. alt tatt i betraktning. det er jo ditt arrangement du vil få igjennom, og det er kult.

jeg likte at du forklarte hva greia med sangen var, og at du inkluderte en snutt av den originale

sangen, som jeg som sagt ikke hadde hørt om før.

hihaten og keyboardet sliter litt med å holde takt også nær slutten. det trekker litt ned.

lyden på den lukkede hihaten er ikke spesielt pen, litt skarp med tanke på resten.

trommene fungerer ellers bra. crashen kunne vært tonet ned noen få hakk. tom tom'ene høres bra ut.

basstromma var kanskje litt slank i bassen. litt tynn.

keyboardet fungerer fint, antar jeg. fulgte ikke så nøye med på den, men heller gitaren, som funket

bra. lyden på keyboardet er jo helt grei, men igjen (er mot slutten av sangen nå) så kræsjer den

og hihaten igjen.

men seriøst, over det hele likte jeg dette. tommel opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...