Gå til innhold

Mister nettforbindelsen i hjemmenettverket


CortexN

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Håper noen kan hjelpe meg med å løse dette problemet som har irritert meg i et par år nå.

Nettverket mitt ser slik ut:

 

  1. Modem
    Scientic Atlanta EPC2100
  2. Router
    D-Link DIR-615
  3. Router.
    Philips SNB 5600. Satt opp som Bridge.

 

Jeg har to pcer koblet til nr 2. En er trådløs og en kablet. Jeg har to andre pcer koblet til nr 3. Begge kablet. Mellom nr 2 og 3 går det en nettverkskabel gjennom strømnettet.

Det som skjer er at jeg mister internettforbindelsen fullstendig på samtlige maskiner. Problemet løses ved at jeg restarter modem (nr. 1) eller router (nr.2). Restart av den siste routeren (nr. 3) løser ikke problemet. Dette skjer ca en gang per dag eller sjeldnere, men det er rimelig irriterende. Har resatt routere uten at det bedret feilen. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt boksen du må resette så ofte. Den er defekt. Dette er et typisk D Link problem. 615 er dessuten en dårlig router da den ikke takler høy belastning og du har trafikk for 4 pcer igjennom den.

Hvorfor så tungvingt konfig i et vanlig hjemmenettverk? Kjøp deg en kvalitets router og et par trådløse kort til og bruk kun en router etter modemet.

Endret av rillto
Lenke til kommentar

Hvis restart av modem hjelper tviler jeg på at det er d-link-ruteren som henger.

 

Har du forsøkt å kontakte ISPen? Det kan være modemet eller "noe" på DSL-forbindelsen som lager trøbbel. Det er vel litt bingo om du treffer en tilstrekkelig kompetent person på kundeservicen der, men verdt et forsøk. Helst mens linjen er nede.

 

Du kan også prøve å sjekke admin-sidene til d-link-ruteren når forbindelsen er nede - det kan gi noen hint om hva som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...