Gå til innhold

Nytt lydkort? Billig og bra, trenger ikke mange utganger.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettop skiftet ut mitt gammle Asus Commando HK, dette hadde ett ekstern lydkort følgende med, dette var mer en bra nok for meg, på driveren var det en equlizer som var genial.

 

Mitt nye HK som er Asus P6T SE, er det interegert lydkort (ganske standard) Har installert driver og har prøvd å justert litt lyd her også, og etter det jeg har funnet ut helt elendig i forskjell til den forrige.

 

Eller noen andre muligheter?

 

Maskina er koblet på en Harman Kardon forsterker med 2 stereo høytalere, så trenger ikke ett kort med 100 utganger til surround osv. Og kunne tenkt meg også egen headset utgang på kortet så jeg kan ha både stereo høytalere og headset koblet til (har ikke noe kobling på kabinett til headset)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Asus Xonar Essence STX

 

Litt kort å bare legge igjen et navn, så:

Dette er et stereo-kort. Alle pengene er brukt på å få den aller beste lyden ut fra to kanaler, dette er gjort med en påkostet DAC, og en innebygget hodetelefonforsterker, Asus er generelt de beste på lydkort i konsumentmarkedet, og bruker mange av de samme dac-chipene som du finner i hjemmekinoreceivere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Litt på etterskudd, men likevel. Budsjettmodellen Asus Xonar DG er ute (og har nå riktig pris, dog kun på Netshop: 295,-).

 

Denne har en liten innebygd hodetelefonforsterker, så kan i teorien takle hodetelefoner opp til 150 ohm. I tillegg får du Dolby Headphone samt GX2.5 for posisjonering i spill.

 

Essence ST/STX gruser DG på lydkvalitet (la det bli sagt: Essence er føkking fantastisk) men koster også fem ganger så mye.

Lenke til kommentar

har ASUS Xonar DX/XD Low Profile pci-e lydkort selv. Er veldig fornøyd med selve lydkvaliteten, men EAX-emuleringa eller hva det er, er ikke verdt noen verdens ting. Slår jeg på det, så vil det ofte kræsje i spill, og jeg blir boota til desktop med en evig irriterende soundloop som ikke forsvinner før jeg rebooter maskina.

Men til musikk og ikke-eax bruk så er den utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...