Gå til innhold

Utfordring, Enkelt anlegg for sangglade jenter...


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på hva jeg bør se etter vedr. lydanlegg for Sang for sangglade jenter...

 

Det som jeg vil oppnå er følgende:

Lyden må ikke lyde som fra dårlig leketøysanlegg (gjør meg galen for øyeblikket)

Det må være så enkelt å betjene, at jentene klarer det sjøl

De må kunne få lidt moro ut av dette

Må kunne utvides med mer greier... (jada, det er faren som er glad i greier..)

Ikke koste så mye at vi må spise havregrøt i månedsvis...

Må kunne brukes med hodetelefoner og flere en én mic.

Dette bør ha positiv innvikrning på intressen

Det må holde i noen år...

 

Min største utfordring er at jeg har ikke den minste ide om hva jeg må se etter, da jeg her ikke den minste peiling på slikt utstyr, men er villig til å kjøpe meg ut av denne plagen jeg opplever når de begynner... (koser meg egentligt når de holder tonen.. )

 

10.000 er kansje jeg ville betale, kansje i begynne med noe å bygge på etter som interessen øker... (hvis den øker da...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten mixer + 2 aktive høyttalere må vel være midt i blinken for deg / dere. Da får du skalerbare enheter både i pris & ytelse.

Ikke nødvendig med allverdens frekvensområde hvis du bare skal gjengi sang. 'Utvidelsen' du snakker om, kan endre på det. Spørs hva du tenker på.

 

Snakk med nærmeste forhandler av musikkinstrumenter & PA-utstyr. Her bør du kunne få gode anbefalinger og varierende priser :-)

 

Finnes selvfølgelig også på nettbutikker, sjekk f.ex pakke3 på: http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/main.asp?wwwalias=riff&subgid=58&gid=49

Endret av GAu
Lenke til kommentar

Hei,

Bose L1 Compact må være midt i blinken for deg. Aktiv høytaler(e, kan utvides) med "smart" mixer, dvs du kan velge "hvilken" type mikrofon, hvordan type vokal (male/female, sopran etc) og den stiller inn lyden selv. Mulighet for tilkopling av flere mikker og instrumenter. Ta turen ned å sjekk det ut. Jeg var veldig skeptisk selv(eh. skeptisk!), men fy tusan hvor det låter! Genialt til trubadur opplegg og lignende. Hadde også en del trøkk.

 

gudd løkk

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,

Bose L1 Compact må være midt i blinken for deg. Aktiv høytaler(e, kan utvides) med "smart" mixer, dvs du kan velge "hvilken" type mikrofon, hvordan type vokal (male/female, sopran etc) og den stiller inn lyden selv. Mulighet for tilkopling av flere mikker og instrumenter. Ta turen ned å sjekk det ut. Jeg var veldig skeptisk selv(eh. skeptisk!), men fy tusan hvor det låter! Genialt til trubadur opplegg og lignende. Hadde også en del trøkk.

 

gudd løkk

 

 

Mye fine forslag, for vel smelde meg på jeg også.

To høytalere og en 15" sub. Da får dere litt mer bass også. Så sangene ikke høres helt flatt ut hvis dere kjører med komp i bakgrunnen.

 

En fin mikser som er lett i bruk og har nok kanaler for det meste. mikser

 

Kabler og stativer kan jo altids levrandør fikse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...