Gå til innhold

Kommentartråd: Calvinator`s "Project: 187"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Da er jeg tilbake etter Spaniaferie og slikt. Har fått drasset med meg kabinettet hjem fra jobben. Der hadde jo selvfølgelig folk vært og snoket og ripet opp kabinettet på flere steder så jeg følte at nok var nok. Nå står kabinettet hjemme på gutterommet, helt demontert. Så nå kan arbeidet begynne ordentlig!

Lenke til kommentar

Nok off topic her folkens :p Ripene er ganske ille, men jeg blir vel uansett å lakkere om kassa etterhvert. Nå til uka skal jeg bygge ramme til radiatorene i pleksiglass. Når det er gjort så skal jeg starte på midtdeleren i kassa. Skal kjøpe en ny PSU der alle kontaktene er modulære. Noen tips bortsett fra seasonic?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nok off topic her folkens :p Ripene er ganske ille, men jeg blir vel uansett å lakkere om kassa etterhvert. Nå til uka skal jeg bygge ramme til radiatorene i pleksiglass. Når det er gjort så skal jeg starte på midtdeleren i kassa. Skal kjøpe en ny PSU der alle kontaktene er modulære. Noen tips bortsett fra seasonic?

 

Corsair AX1200 :D

 

Har du resultatet fra SSD benchen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Og der ble maskinen ubrukelig på grunn av brikkesettfeilen. Driver å prøvemonterer vannkjølinga med disse enormt svære slangene nå. Jeg vet ikke helt om jeg skal le eller grine, men ser ut som jeg kunne tatt gjennom halve vannforsyninga til Oslo.. Bildeupdate kommer om ikke så veldig lenge. Tenker jeg får unnagjort ganske mye i helga.

Lenke til kommentar

Da var ramkjøler montert.. Den er veldig tung og det skal ikke forundre meg om jeg hører at det smeller i natt om den sklir av rambrikkene.. Men fint å se hvor bra det holder :)

 

NB: Hvis noen har vannkjølingsdeler de vil donere eller selge veldig billig så er det bare å sende PM! Tenker på Nipler og sånt småstæsj..

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei igjen, alle. Meget lang tid har gått siden siste oppdatering. Det skyldes primært at jeg har tatt på meg andre prosjekter i sommer. Nå som høsten faller på så kan man gjenoppta tråden her.

 

For å gjøre en lang historie kort. Har omrokkert på alt i kabinettet og laget braketter i hauger og spann, men kom til slutt fram til at kabinettet faktisk blir for lite. Det er rett og slett ikke plass til de to 480mm radiatorene uten å ødelegge formen på kabinettet, noe jeg vil unngå da jeg liker dette designet så godt. Kabinettet skal i stedet bli server. Her holder jeg nå på med å lage drive bays i akrylglass som skal holde opptill 10 disker. Har allerede ram og skjermkort og regner med å gå for et billig AMD oppsett til denne. Siden jeg har 9 harddisker tilkoblet hovedkortet nå, så måtte jeg nesten ha meg en server som kan ta av litt av lasten ved down og upload, samt FTP og webserver.

 

Så over til det denne maskinen skulle bli. En vannkjølt gamer. Som sagt tidligere så ble TJ07 i minste laget. Så jeg har sittet noen uker nå og sjekket etter kabinetter som jeg føler er romslige nok. Cube-kabinetter er for upraktiske og da den eliminasjonen var gjort så sto det igjen kun en produsent. Nemlig MountainMods. En fet del av lønninga gikk med i netshoppen dems idag. Fikk også tatt turen innom Digital Impuls og hentet meg et sett med 16GB ram til denne. Nå gleder jeg meg vilt.

Endret av Calvinator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...