Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Inngrodd" infeksjon i hull i ørene


Gjest Lille Trille

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Trille

Jeg tok hull i ørene for mange år siden, og i lang tid gikk det fint. Etterhvert fikk jeg en slags infeksjon i det ene hullet (mistenker nå at det er utviklet nikkel-allergi), rensa det nøye, men det varte så lenge at øredoblen til sist ble tatt ut. Såret/hullet fikk hinne, og ville vokse igjen på et par dager hvis jeg ikke åpnet det hver dag. Holdt på sånn ei stund, helt til jeg fikk beskjed om å ta en ordentlig rens, og la det vokse igjen. Litt etter skjedde samme greia med det andre øret.

Nå er det over ett år siden de lukket seg, og jeg saaavner øredobler! Var innom en hudsalong og spurte om de visste noe om det gikk an å åpne hullene igjen, og damen mente at det var fortsatt sår innenfor huden (det kjennes litt hardt å ta på akkurat der hullene var, men venstre øreflipp er nesten helt fin, i høyre er det ganske åpenbart noe arrvev eller noe sånt inni, men det synes ikke på utsiden). Hudsalongdamen sa at hun antageligvis kunne åpne de, men at hun ville føle seg tryggere hvis jeg fikk konsoltert situasjonen til noen andre.

 

Nå lurer jeg på - må jeg bestille time til fastlegen min som henviser meg videre til en hudspesialist (ser for meg det blir veldig dyrt), eller er det noen som har vært i lignende situasjon... eller bare har noen fornuftige innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør kanskje vurdere en liten tur innom legen din, ja, bare for å utelukke at nye hull kun ville resultere i nye infeksjoner. Og du trenger jo ikke sjekke deg for nikkelallergi, bare gå ut ifra at du har det, så unngår du i hvertfall å få det i fremtiden, siden nikkelallergi kun oppstår om man blir mye eksponert for nikkelholdig metall. Selv føler jeg meg litt naken uten øredobber, så jeg hadde nok spandert den turen til legen for å se om det var noen problemer med å åpne hullene igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...