Gå til innhold

AMD Gamer pc


Anbefalte innlegg

Linker til min forrige post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1253514&st=0&p=16090386

 

Det er 99% sikkert at jeg ikke har mer enn ca. 10,000 å bruke på pc neste uke, derfor satte jeg sammen et AMD oppsett som jeg ønsker feedback på.

 

AMD skal visstnok være ganske lik Intel i ytelse når det gjelder spill.

 

Handlevogn: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=832183&su=EB7F8674-589B-4E3C-A656-F028916E061D

 

Planen er å overklokke litt. Og hovedkortet virker som et solid valg. Det har gjort det godt hos testen her på HW.no.

 

Jeg er ganske sikker angående skjermkortet. Det virker som et bra valg med tanke på at det er fabrikk overklokket og har et bra kjølesystem.

 

Har byttet ut Cooler Master HAF med Fractal Design pga. utseende og pris. Jeg har også sett på Cooler Master CM 690 II som jeg syntes ser greit ut utseende messig, men Fractal er mer stilrent.

 

Har fjernet harddisken da jeg har en harddisk som fungerer og er stillegående. Kan oppgradere med ny harddisk ved en senere anledning.

 

Pris inkludert frakt blir 10.045 med Tollpost og 10.204 med Posten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mer enn godt med plass i et R3. Her er det postet et bilde av et R3. Link

 

Ang riggen:

 

Minne - Bra valg. Har samme minnet selv og er veldig fornøyd med brikkene.

PSU - En veldig god PSU, men med et skjermkort kan du godt spare et par kroner på å velge 650W utgaven

Hovedkort - Et veldig godt hovedkort .

CPU - Hvis overklokking er målet så ville jeg valgt X6 1055T. Disse lar seg greit overklokke opp mot 4 GHz og da har du 6 raske kjerner.

Skjermkort - 5870 er mer enn nok for å kjøre alt på max på alle spill du kan få tak i med 1650x1080 oppløsning på skjermen din.

 

Kjøler - Skal du overklokke opp mot 4 GHz så må du ha en god kjøler til prosessoren din. Noctua, Corsair, osv... Det finnes mange gode der ute.

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Jeg har sjekke ut 1055T, men den skal visstnok ikke gi noe bedre ytelse i spill pga. 6 kjerner ikke er utbredt blant spill.

I følge denne siden: http://www.anandtech.com/bench/Product/102?vs=147 så scorer 965BE bedre i spillene som er testet.

 

Noen innspill på dette? Er 1055T en bedre prosessor til spill? Overklokking er også enklere med en Black Edition prosessor såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Det er samme kjernene i 1055 og 965. Så hvis du ikke klokker opp 1055 så vil 965 være raskere da den ligger på 3,4 GHz mens 1055 ligger på 2,8 når alle kjernene jobber og 3,2 når 3 eller færre jobber. Derimot når alle 6 kjernen jobber på 3,6-4,0 så banker den greit 965. Det er ikke vanskelig å klokke en AMD prosessor som ikke er Black Edition, man må bare vite hva man driver med og prøve seg litt frem.

 

Her går det an å lese litt om temaet.

 

- AMD Phenom II X6 1055T Overclocking og X-bit Labs

- AMD X6 1055T overclock på diskusjon.no

- Optimizing The Clock Rate Of AMD's Phenom II X6hos Tom's Hardware

 

Hvis du ikke vil overklokke så bør du velge enten 965 eller 1090T.

 

Når det kommer til kjerner og utnyttelse i spill så begynner de nyeste spillene å utnytte flere kjerner. BF BC2 f.eks utnytter alle kjernene. Når jeg spiller med min 1090T så ligger alle 6 kjernene og jobber på ca 40%.

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Hei =)

 

Jeg synes oppsettet ditt ser veldig bra ut.

 

Hovedkortet er det beste valget du kan ta, samme med strømforsyning, skjermkort og kabinett.

 

Jeg kjøper et ganske likt oppsett om ikke så lenge, det vil si har kjøpt deler av det.

 

Men en viktig ting, 1055t er en knallprosessor der du får veldig mye for pengene, om du klokker denne opp til 4ghz vil den fungere supert til det meste (også spill)...men! Du burde kjøpe en CPU-kjøler. Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt en av disse 3:

 

 

Siden du ikke har mer enn 10k kan det hende du får råd til kjøler også, om du handler fra f.eks dustinhome/amentio.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg har mest sannsynlig ikke råd til mer enn 10,000 neste uke, men det er godt mulig jeg kjøper inn resten neste måned.

 

Har satt opp nytt oppsett med 1055T, Corsair H50 og 650W PSU:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=832278&su=ADFBE5A6-B5FA-4DFD-9558-9913E8652524

Blir ca. 11000 inkludert frakt.

 

Hvor mye bedre er 1090T i forhold til 1055T?

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Jeg har HX-750 nettopp for å kunne gå for Crossfire senere med 2 stk 8570. Det er et godt kjøp og strømforsyningen har lang garanti, er modulær og i mine ører er en stille strømforsyning.

 

Hvilke komponenter har du ellers? Regner med du mener 5870, ikke 8570? :)

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...