Gå til innhold

Asus U35JC vs. U45JC


  

7 stemmer

  1. 1. Hvilken pc?



Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny pc, den kommer til å bli brukt til studering og muligens litt spilling (mw2 f.eks.), se på filmer igjennom hdmi > tv.

 

De 2 pcene jeg har mest i tankene nå er ASUS U35Jc og ASUS U45JC, mpx har denne uken tilbud på 45jc, så de har samme pris, så det jeg lurer på er det noe negativt med 45 i forhold til 35? Det står ingenting om at u45jc har 2 skjermkort å bytte imellom, men jeg trudde den skulle ha det? Ifølge asus support skal begge pcene ha det i hvert fall, så med mindre komplett/mpx selger en annen versjon som ikke har det, vet ikke jeg? Utenom det kan jeg ikke se noen grunn til å gå for 35 istedenfor 45.

 

En annen ting, hvordan er det å handle fra mpx? Har de god support og flinke til å behandle garanti osv.? Har som oftest handlet fra komplett før når det gjelder pc utstyr, og syntes det har vært veldig greit.

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Skal kjøpe meg ny pc, den kommer til å bli brukt til studering og muligens litt spilling (mw2 f.eks.), se på filmer igjennom hdmi > tv.

 

De 2 pcene jeg har mest i tankene nå er ASUS U35Jc og ASUS U45JC, mpx har denne uken tilbud på 45jc, så de har samme pris, så det jeg lurer på er det noe negativt med 45 i forhold til 35? Det står ingenting om at u45jc har 2 skjermkort å bytte imellom, men jeg trudde den skulle ha det? Ifølge asus support skal begge pcene ha det i hvert fall, så med mindre komplett/mpx selger en annen versjon som ikke har det, vet ikke jeg? Utenom det kan jeg ikke se noen grunn til å gå for 35 istedenfor 45.

 

En annen ting, hvordan er det å handle fra mpx? Har de god support og flinke til å behandle garanti osv.? Har som oftest handlet fra komplett før når det gjelder pc utstyr, og syntes det har vært veldig greit.

Mpx.no er eid av børsnoterte Komplett.no, så mye av det samme i bunn og grunn.

Specs på datamaskiner er oftest lurest og sjekke på produktenes hjemmeside, ettersom det kan være feil info på nettbutikkene. Med andre ord, har du ikke i mot 0,7 tomemr større skjerm og muligens litt dårligere batteritid (uten og ha sjekket tallene) så er nok u45j veien og gå.

Lenke til kommentar

Takk for kjapt svar.

 

Jeg ringte som sagt inn til asus support, men han jeg snakket med der, sa at begge pcene skulle ha 2 skjermkort, men han blei litt usikker når han sjekket mpx sin side, og ba meg ta kontakt med de, men de visste heller ingenting.

 

Jeg trur 14" kommer til å gå helt fint.

 

De positive tingene jeg ser ved 45 iforhold til 35 er i hvert fall bedre cpu og at den har cd/dvd spiller, noe annet jeg ikke har fått med meg?

 

 

 

 

Noen som har noen gode/dårlige erfaringer med 1 av pcene de vil dele forresten? 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har undersøkt litt i forhold til U45Jc:

NVIDIA Optimus Technology instantly and seamlessly transitions between the powerful NVIDIA GeForce graphics and Intel integrated graphics to give users smart visual performance and the battery-extension benefits for longer HD enjoyment.

Finner dog ikke noe veldig konkret på at alle maskinene har dette innebygd.

 

Tror du har fått med deg det meste på hva som er forskjellen, fant ikke noe når jeg sammenlignet linje for linje.

 

Erfaringen jeg har med Asus generelt er veldig god, noe som viser igjen i statisikken, minst feil med de, Toshiba og Dell.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

hva med en hp envy 14,5 isteden? den har et ati 5650 kort som er langt kraftigere. koster rundt 8500 for den billigste

squaretrade.png

Sier ikke mer.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Har undersøkt litt i forhold til U45Jc:

NVIDIA Optimus Technology instantly and seamlessly transitions between the powerful NVIDIA GeForce graphics and Intel integrated graphics to give users smart visual performance and the battery-extension benefits for longer HD enjoyment.

Finner dog ikke noe veldig konkret på at alle maskinene har dette innebygd.

 

Tror du har fått med deg det meste på hva som er forskjellen, fant ikke noe når jeg sammenlignet linje for linje.

 

Erfaringen jeg har med Asus generelt er veldig god, noe som viser igjen i statisikken, minst feil med de, Toshiba og Dell.

Hmm ja, får bare prøve å få ut noe mer informasjon fra komplett eller mpx om det.

 

hva med en hp envy 14,5 isteden? den har et ati 5650 kort som er langt kraftigere. koster rundt 8500 for den billigste

Er ikke spesielt interessert i HP etter erfaringer og som du ser på bilde IT-henrik postet.

Lenke til kommentar

Bestilte U45JC i dag, og det kan se ut som den er her allerede i morra om posten sin sporing stemmer :) 

 

Takk for all hjelp :)

 

Artig, bestilte samme maskina som deg i går kveld.

 

Har trua på denne u45jc. Den har nok "2 skjermkort", dvs integrert grafikkprosessor i Intel Core i5-prosessoren. Kjekt mtp strømsparing det.

 

Bestill med Logitech Wireless Mouse M505, genial lita mus :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...