Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en vil ikke starte


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en DELL dimension 9150 stasjoner PC som ikke vil starte. Da jeg prøver å skru på PC'en starter bare viften å gå og den lager en unormalt høy lyd, men det er det eneste som skjer. Den vil ikke gå videre inn i windows modus, PC skjermen oppfører seg rett og slett som om PC'en aldri blir startet.

Dette er riktig nok en ganske gammel PC som er brukt mye, så jeg har vært klar over en stund at den har sett sine bedre dager. Jeg lurer på om det er noen som har opplevd lignende problmemer og/eller om noen vet hva dette kan komme av og hva som eventuelt kan gjøres?;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er slik at maskinen starter, men med unormalt mye bråk, mens skjermen ikke starter?

Starter andre komponenter? lyser det i tastatur/mus?

Andre komponenter starter heller ikke. Det er akkurat som om PC'en ikke starter i det hele tatt, bare at den står og lager mye støy;)

 

Så det er slik at maskinen starter, men med unormalt mye bråk, mens skjermen ikke starter?

Starter andre komponenter? lyser det i tastatur/mus?

Andre komponenter starter heller ikke. Det er akkurat som om PC'en ikke starter i det hele tatt, bare at den står og lager mye støy;)

 

Får inntrykk at du får opp POST, men den vil ikke gå videre etter det.

 

Når du starter opp PCen, trykk på F8 etter POSTen og se om du kan gå inn i sikkerhetsmodus.

Får ikke opp POST heller, det er ingen ting som starter annet enn viften..;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...