Gå til innhold

Kjøp av PC (ca. 4000-5500)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei sann,

Som emnet tilsier, så er jeg på utkikk etter en ny PC til rundt 4000-5500. Jeg bruker dataen mest til å spille og surfe. Type WoW og Age of Conan. Maskinen jeg har nå er en 4 år gammel Dell Inspiron og har måttet bytte ut flere deler på den for å gradvis oppgradere. Det største problemet er at den ikke duger til å spille Conan i det hele tatt. Den er altfor treig og skjermkortet er laaaaangt under pari for hva som kreves av Conan. Jeg har egentlig ikke så fryktelig lyst til å bruke masse penger på en ny PC, for jeg krever ikke maks grafikk og topp ytelse, men jeg vil i hvert fall at det skal flyte litt. Noe det ikke gjør nå i det hele tatt.

Jeg tenker egentlig at jeg like så greit bare kan kjøpe meg en helt ny data siden det er så mye som må byttes ut. Kabinettet er nok heller ikke brukbart til noe siden det er et Dell-kabinett.

Jeg lurer derfor på om noen har noen forslag til en ny data til rundt 4-5 tusen?

Det viktigste er for så vidt et skjermkort som tåler litt, men krever som sagt ikke topp grafikk. Og burde jeg velge quad-core eller dual-core? Det kommer så klart an på type prosessoren, men jeg vet i hvert fall at quad-core ikke var å anbefale sist jeg så på data, men det kan hende tidene har endret seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde fint klare å sette sammen en maskin som klarer AoC på max grafikk for 5000kr, det er ikke så krevende.

Til en rein spillmaskin som ikke har det råeste grafikkortet klarer du deg også med en grei 2kjerners cpu, gjerne en AMD som er veldig rimelige.

Skrevet

OK, flott. Har allerede sett meg ut et par maskiner til rundt 5K med AMD-prosessor; 3,2 Ghz, som sikkert er helt OK. Tenker det blir en ganske enkel prosessor med et 1GB-grafikkort, for jeg krever som sagt ikke allverdens av en maskin, men jeg vil ikke at den skal være så treig at det ikke er gøy å bruke den engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...