Gå til innhold

Ser dette oppsettet bra ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165
Skal ikke se på nett psu kalkulatoren, det er ikke riktig!

hahahahahahahahahahahahahahaha

du er ikke riktig god i hodet så jeg skal la deg få leve i den troa du.

 

den psu kalkulatoren er noe av det mest riktige du kommer til

 

men bare lev i den troa du. lykke til

 

 

ro ned nå ;D

yeps. han har satt seg på bakføttene så jeg skal ikke si noe mer jeg.

eXtreme Power Supply Calculator v2.5, er som kjent for mange her inne veldig upresis og viser som regel ALT for høyt tall i forhold til hva som er reelt.

Siden er grei til og sjekke hva du iallefall er 100% trygg på vist du ikke kan rådgi deg med "eksperter", kan du rådgi deg med eksperter, vil nok de fleste være uenig i det kalkulatoren sier og anbefale en litt svakere PSU vist budsjettet er stramt.

450w skal være nok, men for og snu litt på det, så stiller jeg spørsmål til kvaliteten på akkuratt den strømforsyningen O_o

 

ville gått for en 600 eller 650w psu på skjermkortet siden den trenger et eget strømforsyning

HÆH? Ehhh... Hadde våre bekymra hadde jeg fått et slik råd på en nettside -_-

Lenke til kommentar

@IT-Henrik

du skal ikke ha bare akkurat nok watt men du skal ha en del til overs også for hvis du kobler i en ekstern hdd eller gjerne en usb minnepinne eller anything så bruker det mer strøm.

 

du skal alltid ligge minimum 50w... anbefalt 100w+ over det som maskinen bruker og DERFOR er den kalkulatoren helt perfekt å bruke

 

 

selv om en komfyr bruker 22 amper så skal du ikke ha en 22 amper sikring i skapet. du skal ha en 25 amper sikring

 

selv om stua de bruker 5 amper med strøm så skal du ikke ha en 5 amper sikring i skapet. du skal ha 10 eller 16 amper sikring

 

(komfyren er den eneste sikringen som er lov til å ha 25amper)

(badet skal ha 20 amper sikring)

 

kanskje jeg roter i tallene litt men drit i det og se det prinsipielle poenget her!!!

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

@IT-Henrik

du skal ikke ha bare akkurat nok watt men du skal ha en del til overs også for hvis du kobler i en ekstern hdd eller gjerne en usb minnepinne eller anything så bruker det mer strøm.

Men igjen, hvor spennende er det med en kalkulator som gir svar på at 2+1=5 for og gi deg en god margin over hva det egentlig svaret er, nå det du vil vite er hva resultat av 2+1 blir.

 

Men ja jeg er fylt klar over hva som drar watt og hva som gjør ikke, men de fleste USB-dingesene du snakker om drar sjeldent mer enn 5w, og de som drar 5w er eksterne harddisker, som ikke er koblet til eget strømadapter.

 

Jeg mener at du trenger så sinnsykt mye watt er skremselpropaganda fra hardware produsentene, hvorfor?

1. Hvor mye tror du produksjonskostnadene er forskjellig fra en 500W og 750w? Omtrent ingen forskjell, de vil jo derfor selge deg dyrest mulig strømforsyning til høyest mulig pris.

2. Det blir oppgitt høyere forbruk enn det som er reelt, slik at du ikke kan gå og oppgradere din 350w's Dell med et nytt Nvidia kort, for da ville jo produsentene tape på at de ikke selger personen et nytt hovedkort osv osv.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...