Gå til innhold

Flerskjermsmaskin (3+1) til utstilling


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal sette sammen et oppsett for å koble til en administratorskjerm og 3 stk storskjermer til utstillingsvindu.

 

Håper dere kan komme med litt tilbakemeldinger til dette systemet, om det passer sammen og er over/under-dimensjonert.. Og gjerne om det er ting jeg kanskje ikke har tenkt på?

 

Slik er handlekurven hos MPX. (Prøvde sette opp på prisguiden, men fikk det ikke til å fungere i kveld..):

 

- Antec P183 Advanced Midi Tower Sort Vifter: 1x 120mm Topp, 1x 120mm Bak, 2x USB 2.0, 1x eSATA, Audio

- Cooler Master Silent Pro M500 500W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 135mm Vifte

- Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9 Unbuffered, CL9-9-9-24, 240pin, 1.5V

- Gigabyte GA-H55M-D2H, H55, Socket-1156 2xDDR3, ATX, GbLAN, VGA, HDMI, DVI, PCI-Ex(2.0)x16

- Intel Core™ i3 Dual Processor i3-530 Dual Core, 2.93Ghz, Socket 1156, 4MB, 73W, Boxed w/fan

- Samsung SpinPoint F3 500GB 7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 16MB Cache, 8.9ms

- Sapphire Adapter Active DP to VGA Active Display Port (M) To VGA (F, Slim) cable

- Sapphire Adapter HDMI female-DVI-D male Active for 55nm ASIC (HD 3K & HD 4K series

- Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5 "FleX" PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, 1xnative-HDMI, 1xDisplayPort, Lite-Retail

- Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S DVDRW 24x, DL, SATA, Bulk, Black

 

Skjermer, tastatur, mus og kabler har jeg ikke tatt med her. Tenker å kjøre HDMI til samtlige utstillingsskjermer og vga til administratorskjermen. Kan kanskje bytte til dvi for administratorskjermen og dp-hdmi adapter, men foreløbig usikker på om dp-adapteret må være aktivt eller kan være passivt.

 

Også mulig skjermkortet blir byttet til 2 stk billige kort som støtter 2 skjermer hver, men venter på å finne ut om det vil støtte kloning på tvers av skjermkortene for å kunne klone 3 skjermer når ønskelig.

 

Utstillingsskjermene kommer til å kjøre mye powerpoint-slides og video. Tenker hdmi til ustillingsskjermer siden det gjerne er enklere å legge ut de kablene som har litt mindre hode ;)

 

Mye jeg har glemt å tenke på her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...