Gå til innhold

Økonomi og ledelse


Etaf

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en skole i nærheten som tilbyr økonomi og ledelse, men ikke økonomi og administrasjon. Jeg har hørt man må gå økonomi og administrasjon for å ta master og bli siviløkonom. Det jeg lurer på er om man kan gå økonomi og ledelse og likevel bli siviløkonom. Hvilke studier kan man ta da? På den aktuelle skolen tilbyr de bachelor i økonomi og ledelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Du kan ta en bachelor ved en skole som tilbyr økonomi og ledelse, og seinere ta master ved en skole som tilbyr siviløkonomtittelen.

Wikipedia har en liste over utdanningsinstitusjoner hvor man kan få tittel siviløkonom: http://no.wikipedia.org/wiki/Sivil%C3%B8konom

 

Ved NHH er det visse fagkrav for å komme inn på master, så det kan være lurt å bruke valgfagene under bacheloren til å forsikre deg om at du har nok metode-, bedriftsøkonomi-, samfunnsøkonomi og andre administrasjonsfag. :-)

Lenke til kommentar

Ok, det er bra. Så jeg kan gå fra bachelor i økonomi og ledelse til master i økonomi og administrasjon?

 

Ser NNH tilbyr master i økonomi og administrasjon, mens BI tilbyr master i økonomi og ledelse. Noen som vet forskjellen på de studiene? Hva gir best muligheter i jobbsammenheng?

 

Ønsker også at noen som har gått årsstudium, bachelor eller master i økonomi og ledelse/administrasjon kan fortelle om sine erfaringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...