Gå til innhold

Tilkoblingsproblem LIVE


tw89

Anbefalte innlegg

Problemet mitt er som følger:

Xboxen får ikke kontakt med routeren. Den er koblet til via kabel.

Har lest om mange som har dette problemet, men ingen som faktisk kommer seg på nett på gode dager.

 

Det er slik at av og til kan jeg slå på xboxen, for så logge meg på brukeren min, få feilmelding om at jeg ikke kan koble til xbox live, spille i ca 5 min(evnt la den stå på i 5 min) og så prøve å koble til igjen. Da må jeg velge feilsøking, og xboxen finner ikke noe problemer med hverken tilkobling til router eller LIVE.

 

Dette fungerte en god stund, ja faktisk helt fram til for en to ukers tid. Altså jeg kom meg på nett ved hjelp av denne metoden. Men nå så vil den ikke mer. Jeg har prøvd alt som finnes av feilsøking. Forsøkt å åpne porter på routeren(tror det kanskje er her jeg har gjort feil, da jeg ikke helt forstår hvordan jeg skal åpne de rette portene på min d-link dir-300), har forsøkt å koble xboxen til pc'en og brukt pc'en som nett(tenker på brokobling). Sistnevnte har fungert tidligere, men ikke nå.

 

Routeren skal være xboxlive kompatibel, da den er oppført på xbox.com, og at den er verified for Vista.

 

Jeg har nett fra Canal Digital.

 

Kan også nevne at xbox'en får følgende ip-adresse fra routeren eller modemet(da jeg har prøvd å koble den til modemet også, uten suksess): 169.254.57.32

Når jeg er på nett, får jeg en "normal" ip-adresse: 192.168.osvosv.

 

Det fungerer heller ikke å skrive inn manuelle tall for ip, osv.

 

Tror problemet kanskje ligger i at jeg ikke får åpna rett porter i routeren. Så dersom noen kan veilede meg(DETALJERT) i hvordan jeg gjør det på min router hadde det vært fint.

 

Ellers så vil jeg gjerne ha gode forslag, særlig om noen har opplevd det samme som meg og funnet en løsning på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...