Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sterke følelser for en god venn som er opptatt


Gjest Rådvill

Anbefalte innlegg

Gjest Rådvill

Hey folkz.

 

Har egentlig en bruker på forumet, men vet at både hovedpersonen og venniner er inne her og leser til tider så tar dette anonymt.

 

Det hele begynnte i Februar hvor en venninne (Mia) jeg kjenner dro "Trine" med på en fest hos en kamerat. Kvelden endte med at jeg, mia og trine stakk på byn sammen og hadde det utrolig gøy egentlig. Etter denne kvelden så klarte jeg ikke å få Trine utav hodet så jeg addet hon på face, og senere på msn. Dette førte til at vi begynnte å prate å ble skikkelig gode venner, og der stoppa det helt til vi reiste på hyttetur sammen, dette hadde vi gjort flere ganger før men var først nå jeg begynnte å skjønne at jeg startet å få kraftige følelser for Trine. Gikk så noen uker, før jeg sa til Trine hva jeg følte for henne, kanskje ikke det smarteste jeg gjorde siden hun har hatt type siden før første gangen vi møttes. Tingen er at typen er i militæret så han er ikke så ofte hjemme. Men jeg fortalte nå henne det og vi fortsatte å være venner. Så kom russetiden som vi feiret sammen, iløpet av denne måneden så endte vi opp flere ganger med å rote ganske kraftig sammen, men ikke sex. Russetiden gikk over og vi fortsatte å være kun venner, og er det fremdeles.

 

Så kom sommerferien og jeg reiste til opptak i militæret, det gikk vel 3 dager så fikk jeg en melding av hun hvor hun fortalte om hvor mye hun kjedet seg. Fikk vite samme dagen at jeg ikke kom inn i militæret så dagen etter ble jeg sendt hjem. Dette endte med at vi var med hverandre hver dag i en uke til jeg reiste på ferie i 3 uker. Iløpet av disse tre ukene reiste også hun på ferie, blant annet en uke med typen. Hun kom hjem fra ferie en uke etter at jeg kom hjem, og iløpet av den måneden så snakket vi ikke sammen i det hele tatt. Etter ferien så har vi bare vært med hverandre 2 ganger, og dette er iløpet av to uker.

 

Så nå sitter jeg igjen her alene mens hun er med typen sin og vet egentlig ikke hva jeg vil gjøre. Hun er blitt en utrolig god venn og det er ikke ofte det går en dag uten at jeg snakker med henne. Men følelsene jeg har for henne er så kraftige at det irriterer meg når hun er med kjæresten, føler meg utrolig sjalu egentlig selvom jeg ikke er sammen med henne. Har vært inne på tanken om å se om jeg klarer å kutte kontakten helt for nå har det begynt å gå utover nattesøvnen også, men er ingen jeg har det så gøy med som når jeg er med hun.

 

Håper det er noen som gidder å lese alt sammen. Hva ville dere gjort? HJELP!?

 

Beklager hvis det er litt rotete, dere får heller spørre hvis det er noe som er uklart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey folkz.

 

Har egentlig en bruker på forumet, men vet at både hovedpersonen og venniner er inne her og leser til tider så tar dette anonymt.

 

Det hele begynnte i Februar hvor en venninne (Mia) jeg kjenner dro "Trine" med på en fest hos en kamerat. Kvelden endte med at jeg, mia og trine stakk på byn sammen og hadde det utrolig gøy egentlig. Etter denne kvelden så klarte jeg ikke å få Trine utav hodet så jeg addet hon på face, og senere på msn. Dette førte til at vi begynnte å prate å ble skikkelig gode venner, og der stoppa det helt til vi reiste på hyttetur sammen, dette hadde vi gjort flere ganger før men var først nå jeg begynnte å skjønne at jeg startet å få kraftige følelser for Trine. Gikk så noen uker, før jeg sa til Trine hva jeg følte for henne, kanskje ikke det smarteste jeg gjorde siden hun har hatt type siden før første gangen vi møttes. Tingen er at typen er i militæret så han er ikke så ofte hjemme. Men jeg fortalte nå henne det og vi fortsatte å være venner. Så kom russetiden som vi feiret sammen, iløpet av denne måneden så endte vi opp flere ganger med å rote ganske kraftig sammen, men ikke sex. Russetiden gikk over og vi fortsatte å være kun venner, og er det fremdeles.

 

Så kom sommerferien og jeg reiste til opptak i militæret, det gikk vel 3 dager så fikk jeg en melding av hun hvor hun fortalte om hvor mye hun kjedet seg. Fikk vite samme dagen at jeg ikke kom inn i militæret så dagen etter ble jeg sendt hjem. Dette endte med at vi var med hverandre hver dag i en uke til jeg reiste på ferie i 3 uker. Iløpet av disse tre ukene reiste også hun på ferie, blant annet en uke med typen. Hun kom hjem fra ferie en uke etter at jeg kom hjem, og iløpet av den måneden så snakket vi ikke sammen i det hele tatt. Etter ferien så har vi bare vært med hverandre 2 ganger, og dette er iløpet av to uker.

 

Så nå sitter jeg igjen her alene mens hun er med typen sin og vet egentlig ikke hva jeg vil gjøre. Hun er blitt en utrolig god venn og det er ikke ofte det går en dag uten at jeg snakker med henne. Men følelsene jeg har for henne er så kraftige at det irriterer meg når hun er med kjæresten, føler meg utrolig sjalu egentlig selvom jeg ikke er sammen med henne. Har vært inne på tanken om å se om jeg klarer å kutte kontakten helt for nå har det begynt å gå utover nattesøvnen også, men er ingen jeg har det så gøy med som når jeg er med hun.

 

Håper det er noen som gidder å lese alt sammen. Hva ville dere gjort? HJELP!?

 

Beklager hvis det er litt rotete, dere får heller spørre hvis det er noe som er uklart.

 

Um.. Hmm hvor skal vi starte..

 

HAr du spørt om hu liker typen, om hu liker deg like mye som du liker henne? osv? SPØR! :) Ikke vær redd for å få nei. Er det nei er det nei, finne fader meg over 3 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx damer her i verden :p Du får ta deg en alvors prat med henne face to face.

 

Be henne med på kaffee, ta henne i hånda og si hva du føler. ALT, da mener jeg ikke å si at "jeg har følelser for deg. THE END.." Forklar hele historien osv og spør om alt mulig.. Går hun og ler ser du svaret.. Har ikke opplevd dette før for å si det sånn. Pga jeg ikke har problemer foreløpig med dette, jeg går som oftest rett på etter en uke eller to og spør :p

Lenke til kommentar
Gjest Rådvill

Nei, jeg har ikke spurt henne. Men nå er det jo typen hun elsker (sier hun) og det er jo hos typen hun har vært i det siste, og ikke hos meg.

 

Vi hadde en ganske lang prat iløpet av russetiden hvor absolutt ALT ble sagt, ikke bare "jeg liker deg". Etter denne praten så sa vi vel egentlig at vi kun skulle være venner, men det tragikomiske her er at den kvelden endte med at vi lå ganske intimt i senga (med klær dog) og vi klinte så godt som hele kvelden. Det ble riktignok siste kvelden vi rotet sammen dog.

Lenke til kommentar
Gjest Rådvill

Kan vel legge til at jeg ikke har turt å gått inn på facebook profilen hennes de siste månedene heller fordi jeg rett og slett ikke klarer å lese alt typen skriver der :S

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen her, og har akkurat det samme problemet som deg. Er en venninde jeg er veldig glad i som også har en type. Har likt henne i sånn ca to fulle år nå, og hadde det veldig kjekt med henne gjennom hele russetiden osv. Forskjellen på meg og deg er vel kanskje det at jeg aldri valgte å kline / kysse henne, nettop fordi at konsekvensen vil være at man vil ha større vanskeligheter for å gi slipp, eller styre forelskelsen. Skal også være sagt at med hensyn til kjæresten hennes så synes jeg det ville vært helt forferdelig om jeg skulle ha gjort dette mot han / henne. Utroskap er det verste som finnes, og jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort om hun hadde vært min og han hadde kysset henne. Viktig å tenke på det.

 

Slik jeg ser det virker det som om hun ser på deg som en god venn (Veldig god venn?) og som hun setter mye lit og tillit til. I påvirket tilstand har hun kanskje også bikket over til å velge å kysse deg, noe som for eksempel jeg aldri ville ha gjort, fordi at hun kanskje ikke forstår hva valget hun tar går ut på, og hva konsekvensen kunne bli, på grunn av hun er i påvirket tilstand. Grunnen til at hun ikke har så mye kontakt med deg lenger er muligens fordi at hun ikke lenger vet helt hvor hun har deg, som i at hun vet ikke om du kun er interessert i å være sammen med henne fordi at det bedrer sjansene til at dere kan bli kjærester, eller om du faktisk er interessert i å være med henne fordi at du er en god venn som hun kan betro seg til.

 

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg satt meg og tenkt litt igjennom hva jeg ville, hvor mye jeg er villig til å ofre, og litt på hva som kanskje var det beste for henne.

Hvis du kommer til den konklusjonen at du er villig til å gi alt for å bli sammen med henne, så må du ta til motet og svelge litt stolthet og frykt for å forklare henne hva du føler, og hvordan hun ser på mulighetene i forhold til fremtiden. Gjør dette i edru tilstand, og ikke i påvirket, da det dere sier ikke vil ha så mye å si.

 

Lykke til fra en som er i samme posisjon som du beskriver. :)

Lenke til kommentar

Er i samme situasjon, bare at i tillegg til å ha rota med jenta har begge gitt uttrykk for at vi har følelser for hverandre. Nå sitter jeg her og er forvirra, og lurer på om det kommer til å bli noe mer, eller om jeg kommer til å miste henne som venninne. :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Rådvill

Tusen takk for veldig bra svar kosedyret!

 

Akkurat det å kline/kysse var ikke en del av planen min, men med litt drikke (husker så godt som ingenting) så går jo ikke akkurat ting sånn som man vil. Du har jo helt rett i det du sier, ingenting som er værre. Hun er også av den typen som går på byn så godt som hver helg, som oftest med en del innabords og det har hendt at jeg har sittet for meg selv hjemme å tenkt over at hun klinte med meg mens hun var opptatt, hvor mange andre har hun gjort det med på byn.

 

Må si at det virker som at du har et veldig godt poeng her. Har hatt noen småprater om akkurat dette og jeg har vel egentlig alltid sagt til hun at selv om vi ikke er sammen så ønsker jeg å være venn med hun allikavel, så har vel egentlig vært veldig klar på akkurat det punktet. Vi har jo også hatt noen koselige måneder etter russetiden, som kun venner. Er kun nå iløpet av ferien alt sammen har forandret seg.

 

Får ta meg en skikkelig tenkerunde ja. Fikk ikke sove før altfor sent i natt, selvom jeg skulle tidelig opp, fordi jeg ble sittende å tenke på henne, og irritere meg over at hun var hos typen.

Lenke til kommentar
Gjest Rådvill

Er i samme situasjon, bare at i tillegg til å ha rota med jenta har begge gitt uttrykk for at vi har følelser for hverandre. Nå sitter jeg her og er forvirra, og lurer på om det kommer til å bli noe mer, eller om jeg kommer til å miste henne som venninne. :ermm:

Her virker det jo som at det bare er å gi full gass hvis begge har gitt uttrykk for at dere liker hverandre.

 

Ser jo i min situasjon, hvertfall frem til sommerferien, så hadde jo jeg fortalt henne hva jeg følte for hun men vi forble jo venner.

Lenke til kommentar
Gjest Rådvill

Ok, liten update her da.

Har hatt noen veldig lange netter i det siste med mye tenking. Og har vel egentlig kommet frem til at det ikke er aktuelt å avslutte vennskapet, jenta betyr alt for mye for meg, selv kun som venn. Så får heller bite i meg alle følelsene og bare nyte tiden med hun.

 

Tenkte jeg skulle se høre med henne om hun vil være med meg når helga er over, og typen er reist, også fortelle om alt jeg har tenkt i det siste og at jeg vil være kun venn med hun, også håpe at hun ønsker å være venn med meg også. Bra eller dårlig ide? Kanskje jeg bare burde holde kjeft å heller se hva som skjer?

Lenke til kommentar

Er i samme situasjon, bare at i tillegg til å ha rota med jenta har begge gitt uttrykk for at vi har følelser for hverandre. Nå sitter jeg her og er forvirra, og lurer på om det kommer til å bli noe mer, eller om jeg kommer til å miste henne som venninne. :ermm:

Her virker det jo som at det bare er å gi full gass hvis begge har gitt uttrykk for at dere liker hverandre.

 

Ser jo i min situasjon, hvertfall frem til sommerferien, så hadde jo jeg fortalt henne hva jeg følte for hun men vi forble jo venner.

 

Kan vell si at vi har gitt ganske mye gass de siste dagene, og selv om vi har bestemt oss for å prøve å bare være venner siden dette er såpass komplisert, blir det mer og mer åpenbart hvor dette kommer til å ende.. :love:

 

 

Ok, liten update her da.

Har hatt noen veldig lange netter i det siste med mye tenking. Og har vel egentlig kommet frem til at det ikke er aktuelt å avslutte vennskapet, jenta betyr alt for mye for meg, selv kun som venn. Så får heller bite i meg alle følelsene og bare nyte tiden med hun.

 

Tenkte jeg skulle se høre med henne om hun vil være med meg når helga er over, og typen er reist, også fortelle om alt jeg har tenkt i det siste og at jeg vil være kun venn med hun, også håpe at hun ønsker å være venn med meg også. Bra eller dårlig ide? Kanskje jeg bare burde holde kjeft å heller se hva som skjer?

 

Jeg vil si at det er en god ide å være ærlig. Om hun faktisk bare ønsker å være venner, kommer hun til å forklare dette til deg, og det vil være enklere for deg å komme deg inn på vennesporet igjen. Og om hun har følelser for deg også, så er det jo heller ikke dumt å si det. Uansett, noe av det verste er å ikke vite hva den andre tenker, mye bedre å bare være åpen om det da. :)

Lenke til kommentar
Gjest Rådvill

Ah, fantastisk! Bra at det går riktig vei for noen! :D

 

 

Mhm, er vel noenlunde det jeg også kom frem til. Orker ikke å sitte med følelser innesperret, nå forteller jeg henne bare det jeg føler. Forblir vi venner er det bra, finner hun ut at hun vil være mindre meg grunnet følelsene jeg har for henne så får det bli sånn. Da har jeg en god grunn til å komme meg videre.

Lenke til kommentar
Gjest Rådvill

Jaja, da var det sagt. Ble litt mer kleint enn håpet, men det ble nå sagt, om enn på en veldig rotete måte. Får se hva som skjer i tiden fremover nå for hun tok ikke opp temaet noe særlig ikveld, begynte å snakke om andre ting ganske fort. Vet ikke helt om jeg skal tolke det bra eller dårlig?

Lenke til kommentar
Gjest Rådvill

Kan jo være hun bare trenger å tenke litt over det. Er jo tross alt ikke så enkelt for noen som allerede har kjæreste å forholde seg til slikt.. :)

Skulle kanskje spesifisert det litt bedre. Men det jeg har sagt til henne er at ja, jeg har følelser for henne, men nei, jeg ønsker bare å satse på å være venn. Men har hatt en lang samtale idag og virker egentlig som vi har kommet enda litt nærmere hverandre som venner :)

Lenke til kommentar
Gjest Rådvill

Ehmm...

Samma kva kjensler du har for ho... Ho har type! FY-FY!

Utroskap er jævlig oppførsel.

Tenk litt på det.

Jessda, du er så riktig som det går ann å bli. Regner med at du tenker på at vi klinte? Vet at det ikke er en unnskyldning, men det er ikke alltid like lett å styre følelser når det er alkohol i bildet. Altså, hadde jeg hatt muligheten å gått tilbake i tid å forandret på det så hadde jeg glatt gjort det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...