Gå til innhold

Hjelp til Compaq Armada 7792 DMT. Vanskelig nøtt dette.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte meg en brukt Compaq Armada 7792 DMT. 32 ram 266 mhz.

4.8 gB HD. Der er ikke diskettstasjon.

 

På denne var det en engelsk versjon av win 98. Bestefaren min skal bruke denne, derfor trengte jeg å bytte til en eller annen norsk versjon, og siden jeg har en win95 oem versjon tenkte jeg dette skulle være planke kjøring.... men nei.

 

Jeg formaterte hard disken med en medfølgende Compaq, cd.. som inneholder oem drivere til denne serien med laptops. brukte fdisk. tror jeg gjorde det riktig. Etter dette så starter ikke pc`n naturlig nok. Jeg bruker compaq cd til å lokalisere C: HDisk og drive E: Cdrom nå kan jeg ved hjelp av dos komandoer komme inn på div cd rom men det er det hele.

 

Når jeg prøver å installere win95 for jeg først en advarsel med teksten

Det finnes ett komprimert volum eller huertig buffer verktøy.

kontroler og kjør instalasjon på nytt.

 

....

 

Jeg fortsetter og instalasjon programmet starter opp og kommer til lisens avtale ... trykker jeg ok her så for jeg opp feil melding: " Feil SU-0013"

 

Det kan ikke opprettes filer på oppstarts stasjon...

 

Slik står jeg nå.

 

 

Det jeg ellers kan nevne er når jeg starter maskina kommer ikke c: opp jeg er nødt til å bruke compaq cd for få i gang maskina... Det virker på meg som om pc`n ikke finner c: selvom den er formater og gitt ett volum navn ..... jeg valgte bare HD.

 

Ellers har jeg også en winme oem cd men dette er en oppstarts cd til en annen pc og den virker naturlig vis ikke på denne... jeg nevner det bare slik at dere vet hva jeg har å jobbe med.

 

Jeg har også en pc koblet opp på nett med cd brenner på om dere har forslag som innebærer bruk av internett.

 

 

please.. ver så snill kan noen hjelpe meg og bestefar... go far..

 

:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm....trur du muligens har en recovery disk,dvs at det ligger en partisjon på hardisken med all os info,etc

Prøv og og bruk fdisk fra en standard msdos boot da skulle du kunne slette alle partisjoner og info om det.

HUSK!hvis du gjør dette og dette er en en recovery mister du hele recovery funksjonen,dvs platene du har til dette blir ubrukelig da den mangler alt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...