NextoN Skrevet 9. august 2010 Skrevet 9. august 2010 Hei Jeg skulle ordne litt opp i peugeoten min før den skal til EU godkjenning. Koblet fra batteriet siden jeg skulle fikle litt med kablene under setet som jeg mener har med airbagen å gjøre. Da jeg koblet på igjen batteriet så startet bilen, slukket den, og så ville den plutselig ikke starte mer. Det er en Peugeot 306, 95/96 mod. Er det startmotoren som røk eller er det en startsperre som slo inn?
cbastus Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 Det kan være så enkelt som flatt batteri, nøkkelen eller et relé. Nøkkelsylinderen i Peuger pleier også bli slitne rundt 120-180K km og henger seg opp slik at man ikke får startet/stoppet, som regel kan man spraye litt CRC inn i låsen for å fikse det. Start med å sjekke batteriet og at du har koblet det rett.
Rockna Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 Spenning på Batteriet? Slår innslaget på startmotoren inn?
NextoN Skrevet 10. august 2010 Forfatter Skrevet 10. august 2010 Spenningen på batteriet er 12 volt. Skal prøve å lade det, men når jeg vrir om nøkkelen tror jeg at jeg hører bensinpumpen gå, et slags klikk. Alle instrumenter på bilen lyser og oppfører seg som bilen skulle være i orden. Men startmotoren vil ikke. Jeg strammet luftfilteret samtidig når jeg koblet fra batteriet, under der ligger startmoren er jo mulig at jeg har vært uheldig og kommet borti noen kabler men tvilsomt.
NextoN Skrevet 11. august 2010 Forfatter Skrevet 11. august 2010 Da var problemet løst etter at naboen så jeg slet litt og så kom han bort og dunket to ganger på startmotoren, så startet den. Hadde visst låst seg.
Rockna Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Hadde tenkt å skrive at du kunne slå litt på innslaget ^^ Men bra du fikk fikset det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå