Gå til innhold

Får ikke bilde med Viasat boks


Anbefalte innlegg

Har et litt kjapt spørsmål her da jeg vet det kan være flere feilkilder her, men tenkte å spørre om det kunne være noe fra "min del" det kommer av før jeg gir opp.

 

Fått en boks og ett kort fra mine foreldre som de ikke bruker lengre (de har fått ny eller noe), så de videreførte abonnementet til meg. Jeg koblet meg på parabolen til han jeg leier hos (han hadde allerede en kabel fra sin parabol inn hit til Viasat fra han som leide før).

 

Jeg har nå satt opp boksen, koblet sammen og skrur på, men får denne feilmeldingen:

 

Teknisk problem i utsendingen.

Trekk ut strømkontakten og kortet i noen sekunder.

Sett deretter strømkontakten og kortet inn igjen.

 

Jeg får ikke gjort noenting, så jeg regner med det er noe problemer med boksen/kortet. Kan det være abonnementet som ikke har blitt aktivert enda? Min mor påstod hun hadde ringt og fått det åpnet igjen (noe med at de kan ha ekstrabonnement tilkoblet sitt for noen kroner ekstra i måneden) for noen dager siden. Eller er dette kabelen fra parabolen som ikke er koblet riktig av meg eller av huseier (han snakket noe om at han måtte bytte de om, så kan være han ikke har gjort dette og feilen ligger her, men han er på ferie, så jeg får ikke kontakt med han).

 

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket signalkvalitet?

 

Om du har signal, så skulle frikanaler virke uansett om kortet virker eller ikke.

 

Eller får du ikke opp noe annet en den feilmeldingen?

Nei, jeg får bare opp denne feilmeldingen.

 

Ringte til min søster som brukte denne før meg, og hun hadde ikke noe problemer med dette. Når denne feilmeldingen kom opp, han hun bare dratt ut kortet og strømmen, ventet litt og deretter satt alt på igjen og da funket alt. Men jeg har prøvd dette flere ganger nå, i ulike rekkefølger og hva nå enn, men jeg kommer ikke lenger.

 

Lurer på om det er kortet som ikke er aktivert, men skulle vel tro at jeg skulle få på boksen og kunne konfigurere den allikevel?

 

EDIT: Det kan godt være det er ett banalt enkelt svar på dette, men jeg har ikke manualen med, den har forsvunnet i all byttingen på boksen, og jeg prøver å finne noe online, men var ikke så lett. Regner med jeg får høre med kundesupport imorgen (men lover ikke bra, de har visst ikke allverden til ry på seg :S)

Endret av Melloweitsj
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva slags tuner du har, men normalt vil jeg si at om det er signal så skal det ikke være noe problem å bla i kanalene og få inn frikanaler.

 

Tror du burde få sjekket at du faktisk har signal på kabelen fra parabol.

 

Men kan jo selvfølgelig være at tuneren har tatt kvelden også.

 

En annen bra måte å sjekke på er at du prøver en annen tuner hos deg, og evt prøver den tuneren du har en annen plass så du vet det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...