Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 6. august 2010 Skrevet 6. august 2010 (endret) Heisann, har en nissan micra 2004 modell som bare har kjørt 12000 kilometer. (God som ny!) Men det lyser en lampe på instrumentpanelet, som jeg ikke vet hva betyr. Hva betyr det? Den har ikke vært på servicesjekk enda, men tenkte å vente med det til den hadde gått 15000.. Endret 6. august 2010 av Slettet-3t93k9
Glavalavala Skrevet 6. august 2010 Skrevet 6. august 2010 Det betyr nok det det står. Kontroller motoren. Hvorfor den lyser kan nok komme av flere årsaker. 2004 = god som ny ??? Selv om den kun har gått 12000 så er den jo 6 år gammel. Du bør bytte olje og muligens reg.reim. Har du skiftet olje noen gang??
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 6. august 2010 Skrevet 6. august 2010 6 år gammel, ja, men har jo ikke kjørt så mye. Fikk den igår, så nei, har ikke gjort noen ting. Regner ikke med at det har blitt byttet olje.
laurell Skrevet 6. august 2010 Skrevet 6. august 2010 For det første, så heter det instrumentpanel, dashbordet er vel så og si hele panelet framme eller hva jeg skal si Det er motorlampen som lyser, da kan det være mange ulike grunner til at den lyser, ring inn og bestill en time og få det sjekket.
Glavalavala Skrevet 6. august 2010 Skrevet 6. august 2010 Da ville jeg satt den på service med en gang. Skifte Olje+filter, luftfilter, batteri, pollenfilter, plugger, etc. De vet nok hva som trengs på verkstedet. Eller skal du gjøre det selv?
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 6. august 2010 Skrevet 6. august 2010 Skal ikke gjøres selv Den må kjøres fra sverige til norge før jeg får gjort noe, men skal få den på service da
Kokobananas Skrevet 6. august 2010 Skrevet 6. august 2010 Og til neste gang: I instruksjonsboka (som i de aller fleste tilfeller ligger i hanskerommet sammen med vognkort og servicehefte) står det forklaringer på alle symbolene som kan lyse. Litt greit å sjekke under kjøreturen slik at du er sikker på at det er trygt å kjøre videre.
Glavalavala Skrevet 6. august 2010 Skrevet 6. august 2010 (endret) Jeg ville byttet olje i sverige før du tar turen hjem. Sikkert ikke vanskelig å få noen til å gjøre det med en gang. Batteriet er nok sikkert dårlig etter 6 år med lite lading så bytt dette samtidig. Billigere i Sverige også. PS! Husk å tolle inn. Og for all del pass på at bilen blir avregistrert hos Svenske mynigheter med en gang. Hvis den er regget i Sverige så pass på at det er privat forsikring på bilen. Denne må sies opp "avstilles" ellers løper det en skyhøy obligatorisk forsikring på bilen. Endret 6. august 2010 av Glavalavala
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 6. august 2010 Skrevet 6. august 2010 (endret) cricket, har ikke noen instruksjonsbok, og fant ingen på nettet. Derfor kom jeg hit Jepp, har kjøpt bil i sverige før, så det blir nok ingen problem, pappa tar seg av det Bor litt dumt, men den andre bilen skal bytte bremseklosser på mandag, men da er han allerede kjørt.. Må dra på søndag, og har ingen mulighet for å få det gjort før i morra (jeg har ikke lappen selv, så kan ikke kjøre..) Så enten må føreren av bilen (jeg skal ikke være med) bytte olje på vei til norge, på en søndag.. Det blir en utfordring ,kan jeg tenke meg.. Kan jo se om jeg får overtalt han til å bli til mandag, men tviler! EDIT: Batteriet ble byttet i fjor. Takker for alle svar, ihvertfall Får håpe vi får bytta olje, med mindre jeg klarer det selv.. Får lete litt etter en guide Endret 6. august 2010 av Slettet-3t93k9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå