Gå til innhold

CC problem... (Clark Connect ja)


Anbefalte innlegg

Har innstalert CC 1.3....

Skal bruke den som router.... Fra ADSL modem>PC med CC>Switch....

Valgte gateway... Er det riktig?

Men når jeg kommer inn og velger restart internet connection får jeg denna:

sh: /etc/rc.d/init.d/adsl :no such file or directory

 

Har et nettverkskort inni nå (skal sette inn andre når jeg får detta til å virke)...... Går nettverkskabel fra ADSL modemet til CC pcen....

Råd?

PC specs:

166 Mhz compaq

64Mb Minne

Lydkort (ISA)

nettverkskort 100mbit 3com (PCI)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1: Sett inn nettverkskortet slik at gateway-mode kan fungere

2: installer CC på nytt med nettverkskortet inni, slik at installasjonsprosessen skjønner at du skal kjøre gateway-mode

 

 

Er enten det, eller å sitte noen timer å plundre med forskjellige ting....

men hva er forskjellen hvis jeg velger "stand alone server"???

Lenke til kommentar
stand-alone vil si at den ikke legger inn støtte for PPPoE (telenor bruker), eller støtte for to nettverkskort.

 

Da vil den bare fungere som en server, med vanlig ethernetdrivere.

Hmmm.... Takker MYE for din hjelp.....

Men er et vanskelig å sette opp eller er det bare at jeg ikke har 2 nettverkskort innstalert under selve innnstalasjonen?

Men når jeg skrur på pcen så skal CC koble seg opp til internet uten å trykke på noe? eller?

 

 

Edit:

Hva skal jeg trykke på for å skru av dataen?

Skal jeg bare trykke på knappen? Eller er det noe annet jeg skal skrive el?

Lenke til kommentar

Har selv litt problemer med CC selv, men prøver og har nokk kommet litt lengere enn deg.

Først setter du inn et nettverkskort (sjekker at det gir noe output med ifconfig).

Så skriver du "shutdown now" dette gjør at maskinen kan skrues av uten å herpe noe. Så setter du inn nettverkskort nr.2 og starter opp. Det kommer opp en hardware konfigurasjon som du følger. Nettverkskort 2 er nå i orden. Tips: Ikke kjøp to like nettverkskort, det betyr litt mer arbeid. Linux knoter litt hvis den må bruke samme driver 2 ganger.

 

De to skal nå være installert og gir deg output ved "ifconfig eth0" og "ifconfig eth1".

Den pppoe softwaren som ligger inne er ikke spessielt bra, så skru av "start at boot" på denne. Last ned korrekt software her: http://www.roaringpenguin.com/pppoe/ Dette fungerer mye bedre med Telenor. Les hva som står. Adsl-start for å koble til. For å sjekke om du virkelig er på nett selv om det står at du er det, brukte jeg lynx, kommando "lynx" trykk "G" og skriv f.eks. www.vg.no

Hvis du får opp siden er du på nett.

 

 

Selv har jeg kommet meg på nett og fått til nettverket mot en winmaskin, men jeg sliter med å få winmaskinen til å koble seg gjennom CC boksen og ut på nett. Hvis du finner ut hvordan dette enkelt fikses, kan ikke du poste en liten greie her da? Jeg fikk ikke det som ligger på www.clarkconnect.com til å funke. Bruker CC home og Win XP.

 

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Har selv litt problemer med CC selv, men prøver og har nokk kommet litt lengere enn deg.

Først setter du inn et nettverkskort (sjekker at det gir noe output med ifconfig).

Så skriver du "shutdown now" dette gjør at maskinen kan skrues av uten å herpe noe. Så setter du inn nettverkskort nr.2 og starter opp. Det kommer opp en hardware konfigurasjon som du følger. Nettverkskort 2 er nå i orden. Tips: Ikke kjøp to like nettverkskort, det betyr litt mer arbeid. Linux knoter litt hvis den må bruke samme driver 2 ganger.

 

De to skal nå være installert og gir deg output ved "ifconfig eth0" og "ifconfig eth1".

Den pppoe softwaren som ligger inne er ikke spessielt bra, så skru av "start at boot" på denne. Last ned korrekt software her: http://www.roaringpenguin.com/pppoe/ Dette fungerer mye bedre med Telenor. Les hva som står. Adsl-start for å koble til.  For å sjekke om du virkelig er på nett selv om det står at du er det, brukte jeg lynx, kommando "lynx" trykk "G" og skriv f.eks. www.vg.no

Hvis du får opp siden er du på nett.  

 

 

Selv har jeg kommet meg på nett og fått til nettverket mot en winmaskin, men jeg sliter med å få winmaskinen til å koble seg gjennom CC boksen og ut på nett. Hvis du finner ut hvordan dette enkelt fikses, kan ikke du poste en liten greie her da? Jeg fikk ikke det som ligger på www.clarkconnect.com til å funke. Bruker CC home og Win XP.

 

Ha en god dag!

Hmm..... takker....

Så jeg trenger bare å sette inn et netverkskort til?

Ikk innstalere CC på nytt?

Lenke til kommentar
Har selv litt problemer med CC selv, men prøver og har nokk kommet litt lengere enn deg.

Først setter du inn et nettverkskort (sjekker at det gir noe output med ifconfig).

Så skriver du "shutdown now" dette gjør at maskinen kan skrues av uten å herpe noe. Så setter du inn nettverkskort nr.2 og starter opp. Det kommer opp en hardware konfigurasjon som du følger. Nettverkskort 2 er nå i orden. Tips: Ikke kjøp to like nettverkskort, det betyr litt mer arbeid. Linux knoter litt hvis den må bruke samme driver 2 ganger.

 

De to skal nå være installert og gir deg output ved "ifconfig eth0" og "ifconfig eth1".

Den pppoe softwaren som ligger inne er ikke spessielt bra, så skru av "start at boot" på denne. Last ned korrekt software her: http://www.roaringpenguin.com/pppoe/ Dette fungerer mye bedre med Telenor. Les hva som står. Adsl-start for å koble til.  For å sjekke om du virkelig er på nett selv om det står at du er det, brukte jeg lynx, kommando "lynx" trykk "G" og skriv f.eks. www.vg.no

Hvis du får opp siden er du på nett.  

Hvordan gjør jeg det?

 

 

Selv har jeg kommet meg på nett og fått til nettverket mot en winmaskin, men jeg sliter med å få winmaskinen til å koble seg gjennom CC boksen og ut på nett. Hvis du finner ut hvordan dette enkelt fikses, kan ikke du poste en liten greie her da? Jeg fikk ikke det som ligger på www.clarkconnect.com til å funke. Bruker CC home og Win XP.

 

Ha en god dag!

Hvordan gjør jeg det?

Men sitter litt fast nå...

Hva skal jeg skrive når den spør om detta?

gateway login:

Passord:

 

Og hvor skal jeg skrive lynx?

 

Edit:

Har funnet Lynx.......

Og alt detta

Lenke til kommentar

Hvor får du gateway login? har aldri sett det før...

Det er jo bare å prøve med root og ditt passord.

 

Lynx skal skrives som en kommando.

 

Hvis du har Mirc eller lignende kan du komme inn på #linuxhelp.no på Efnet. Jeg heter Nicon- der..

Lenke til kommentar

Nico har hjulpet meg med MYE... :D

Takker Nico...

Men får ikke tilkoplet til internet... Har lagt til login og brukernavn til oppkoblinga......

 

Når jeg trykker på restart internet connection kommer denna opp:

 

 

sh: /etc/rc.d/init.d/adsl :no such file or directory

 

Noe hjelp?

Lenke til kommentar

Hm.. Har selv to maskiner som skal på nett, og å bruke en gammel Hub jeg hadde hjemme. Dette fungerer ganske bra. Når det gjelder adsl problemet ditt må du nesten bare lese på den roamingpinguin siden.... Det som gjorde at min win maskin ikke greide å koble seg gjennom CC boksen var at eth0 hadde en ip, dette skal den ikke ha.. Bruk da det verktøyt som ligger på consolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...