Gå til innhold

Skal gå VG3, men står som VG2?


Eldy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er 92mod som skal gå vg3 nå til høsten. Takket nettopp ja til en skoleplass i Bergen, men etter jeg trykket ja la jeg merke til at jeg stod oppført som "STSSA2---- Språk, samfunnsfag og økonomi Vg2 (Ordinært løp)"

 

VG2?

 

Kan dette være en feil, eller har jeg klart å søke VG2?

 

Vet noen hvilke muligheter jeg har nå? Skal ringe inntakskontoret ved første mulighet imorgen tidlig, men må bare ha litt klarhet rundt dette før jeg dævvar.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet skal bare VG3 være tilgjengelig på vigo.no for deg som har fullført VG2. Det er mulig at det ble gjort en feil da vigobrukeren din ble opprettet og du fikk tilgang til å søke VG2 i stedet, og du la ikke merke til dette. Jeg spår at fylkeskommunen vil skylde på deg og si at du burde ha lest hva du søkte på, men du må selvfølgelig prøve å kontakte og klage.

Lenke til kommentar

uansett om de mener det er hans/hennes feil så har han uansett rett til 3 år med vgs. (med mindre han har tatt friår innimellom. noe som ikke er så vanlig, så det tviler jeg på xD)

 

 

du får ringe de og høre ja. om det ender opp at du ikke har kommet inn på noe vg3 så kan du jo spørre om det er mulighet for å komme inn på skolen likevel. du må jo komme inn på noe liksom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

1. året er vel GK, 2. året er vel VK1 og 3 året er vel VK2? Var i alle fall sånn når jeg gikk på videregående (allmenn)

 

Det var Reform 94, men i dag så er det Kunnskapsløftet som er skolereformen.

 

1år = VG1 (16år)

2år = VG2 (17år)

3år = VG3 (18år)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...