Gå til innhold

Nokia n97 eller Sony Ericsson x10 mini pro


Anbefalte innlegg

Hei

har tenkt å kjøpe ny mobil, og det står mellom Nokia n97 og Sony Ericsson x10 mini pro.

Begge har eksakt samme pris med det abonnementet jeg ønsker meg, så jeg vet ikke helt hvilken jeg skal velge av dem. Noen som har tips om hvilken som er best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med x10 mini pro har du google maps, som skal åpne for navigasjon i norden "snart". Men ingen spesifik dato.

Tastaturet på mini pro er bedre enn på n97 (min subjektive mening, har flere venner som er enige).

Nokia Maps er helt ok, men den har en tendens til å bli forelsket i enkelte veistrekninger, og foreslå alle strekninger gjennom dem, selv om det er tiltider stor omvei. (f.eks så foreslår den alltid at man skal in på ring2 om man skal kjøre i oslo. Den mente at det var bedre å kjøre av ring3, ned på ring2, kjøre der noen km, og så opp på ring 3 igjen)

Om man ser på et kart over oslo så ser man fort hvorfor det er et idiotisk forslag. Det gjelder mange andre veier også.

 

Grunnen til at ingen svarer er at det er to ganske forskjellige telefoner. Symbian vs android, den ene er mye større, SE vs Nokia.

 

Jeg valgte SE x10 mini pro, da den etter erfaring er langt mer stabil, har mye bedre lydkvalitet på musikk, den har et like bra kamera, men man kan bruke lysdioden som lommelykt, og den er i tillegg mye kraftigere enn n97 sin lykt. x10 mini pro er mye mindre, og har et bedre tastatur.

 

Spotify for android er også mye bedre enn spotify for symbian, selv om dette ikke er telefonen sin feil, så gjør det jo en forskjell. For ikke å snakke om at designet på android er langt mer fremtidsvennlig og delikat.

 

Jeg har fra før en nokia n95, som jeg har vært fornøyd med i mange år, sånn at det er sagt før noen kommer og roper fanboyisme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...