destiny_ Skrevet 3. august 2010 Skrevet 3. august 2010 Hei, håper virkelig det er noen som kan hjelpe meg litt, har letet selv på lovdata og google, uten funn.. Bor i et borettslag, og leier da en garasje fra det samme borettslag. Borettslagen skal nå bygge nye garasjer, og jeg må derfor tømme min garasje, fordi de skal rives. Mitt spm er: hvor lang tid i forveien skal borettslaget gi varsel ang tømming?? Har fått et skriv datert 21 juli, hvor det står garasjene skal være tømt 1 august. Syns da selv det ikke er så mange dagers varsel i grunn.. takk for hjelp :o)
klilleng Skrevet 3. august 2010 Skrevet 3. august 2010 Tviler på at det finnes noe spesifikke regler for sånt. "Rimelig tid" er vel det nærmeste man kommer. Varsel midt i sommerferien på 10 dager høres ikke rimelig ut. Folk som er på ferie vil jo i praksis ikke ha mulighet for å etterkomme oppfordringen.
Bo-Sam konsulenten Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Kan ikke forstå hvorfor borettslag ikke har varslet dette med minimum 3-4 ukers varsel. Hvis garasjer skal rives er dette kjent i lang tid og ut fra dette går det an å sende ut info god tid i forveien. De borettslag jeg har kjennskap til prøver å varsle sine beboere om endringer så tidlig dette lar seg gjøre helt minimum 3 uker. Dette for å unngå at leietakere/andelseiere/sameiere kanskje kan være boretreist. NER
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå