Gå til innhold

Kan man ta NTNUs Psykologi-Bachelor på 1,5 år istedet for 3?


nadeem

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har lyst til å studere neuroscience. Det er det jeg brenner for. For å kvalifisere meg til master i neuroscience, må jeg fullføre en bachelor. Jeg valgte å ta en psykologi bachelor, siden jeg har stor interesse for psykologi.

 

For en tid tilbake besøkte jeg en forsker ved St. Olavs Hospital i Trondheim, og spurte litt om det var mulig å gjøre ferdig bachelorgraden raskere. Har lyst til å begynne med neuroscience så fort det lar seg gjøre.

 

Hun nevnte noe med at jeg må ha karakteren B (står C på sidene deres) i gjennomsnitt for å kvalifisere, men at gjennomsnittet regnes utifra fra de relevante fag, og at jeg kan ta masse "små-fag" som gir meg studiepoeng, men som ikke er del av snittet mitt. Tar jeg mange nok små-fag kan jeg raskere nå 180 studiepoeng, som utgjør en bachelor.

 

Men, jeg husker ikke alle detaljene rundt dette.

 

Er det noen som har kunnskap om dette som de kunne tenke seg å dele med meg?

 

Mvh,

 

Nadeem

Endret av nadeem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Du har rett. Fant et skriv fra nevnte forsker der det står at det er kun fra de obligatoriske fagene det regnes gjennomsnitt fra. Disse utgjør 50% av bachelorgraden. Hun skrev at jeg kunne så "fylle på" med ymse fag slik jeg selv ønsker, for å oppnå 180 studiepoeng. Disse trenger jeg bare bestå. Synes dette er ganske sweet! For sånn kan jeg jo ta fag som jeg er nysjerrig på, men ikke er sikker på om jeg har kapasitet til å yte maks.

 

Nadeem

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det er ikke noe poeng å ta graden på 1,5 år heller enn å ta den på 2 år. Du kan vel uansett ikke søke opptak til neurovitenskap før over sommeren, så da kan du like godt bruke våren på graden. Dersom du tar den på 1,5 år har du også det problemet at du må ta vårfagene for alle 3 årene på én vår (fordi fag som regel ikke går både vår og høst), og da må du ta 90 studiepoeng på ett semester. Det er umenneskelig hardt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...