Gå til innhold

Internettproblemer Cod/download


Anbefalte innlegg

Hei!

 

For det første så har jeg omtrent ingen peiling på nettverk, routere, modem osv..

 

Har en d-link dir 635 router og en Thomson ST546i v6. Har Nextgentel bredbånd som skal lever oss 5 mb download og 0,8 mb upload(hvis dette har noe og si), som jeg deler med mor far og en bror. Bruker for det meste internettet til å spille call of duty mw2 på xbox/ps3 (trådløst).

 

Problemet mitt er: Når jeg spiller Cod er det dårlig responstid, når jeg evt møter folk jeg skal drepe osv. Det virker som jeg ligger 1 sekund etter alle de andre. Så før jeg får sett de har de allerede klart å drepe meg.

 

Pleier også å få Nat type: strict, om jeg ikke restarter routeren før jeg spiller.

Prøvde en gang å plugge inn en kabel fra modem til xboxen og ps3en. Det fungerte da helt fint å spille, men etter noen timer så "klikket" hele nettverket, og både mamma, pappa og bror ble koblet fra nettet mens de satt på sin pc.

+

Når jeg skal laste ned store filer på pcen med uTorrent får jeg ikke høyere nedlastning enn 30-40 kb/s, selvom det er en god del med seeder's. Med mindre filer som mp3 filer og sånn går det ganske fort.

 

Så det jeg lurer på er:

Er routeren ødelagt? Og er det evt vanskelig å sette opp en ny router, eller må man ha en IT-fyr til å gjøre det?

Er det porter jeg må åpne for å fikse problemene jeg har når jeg spiller ps3/xbox eller laster ned ting? Og hvilke porter er det? Og hvordan gjør man det?

 

Jeg stiller kanskje litt vanskelige spørsmål, men jeg har veldig lyst til å løse disse problemene!

 

Håper noen kan hjelpe!

 

MvH Kiisj

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...